Az amerikai vállalat 2019-es pénzügyi évének első, december 29-vel zárult negyedévében 84 milliárd 310 millió dollár bevételre tett szert, ami éves összehasonlításban 4,51 százalékos csökkenés. A cég adózás utáni nyeresége 0,50 százalékkal 19 milliárd 965 millió dollárra esett vissza, míg az egy részvényre jutó hígított nyereség értéke az egy évvel korábbi 3,89 dollárról 4,18 dollárra emelkedett. Az Apple igazgatótanácsa részvényenként 73 cent osztalék kifizetését hagyta jóvá.
Elemzők valamivel gyengébb számokat, 84 milliárd dolláros forgalom mellett részvényenként 4,17 centes nyereséget vártak.
Nem okozott meglepetést az a tény, hogy a forgalom csökkenése alapvetően arra vezethető vissza, hogy Kínában meredeken csökkentek az eladások, illetve jelentősen visszaesett a vállalat legfontosabb terméke, az iPhone értékesítése.
A befektetők azonban kedvezően fogadták, hogy az Apple szolgáltatásaiból származó bevételek erős ütemben emelkedtek, Tim Cook vezérigazgató pedig arról beszélt, hogy az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi feszültségek enyhülnek. Így a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben jelentősen emelkedett az Apple árfolyama, közép-európai idő szerint szerda reggel nyolc óra körül 5,79 százalékos nyereségben, 163,63 dolláron állt a jegyzés.
A december 29-vel záródó három hónapban az Apple Kínából származó bevételei 26,66 százalékkal, 13,16 milliárd dollárra csökkentek. Európában 3,3 százalékkal 20,36 milliárd dollárra, Japánban pedig 4,5 százalékkal 6,91 milliárd dollárra estek vissza a bevételek. Amerikában 4,96 százalékkal 36,94 milliárd dollárra nőttek, Ázsia és a csendes-óceáni térség országaiban pedig – Kína és Japán leszámításával – 1,09 százalékkal 6,92 milliárd dollárra emelkedtek a bevételek.
Az egyes termékcsoportok közül a forgalom közel 62 százalékát kitévő okostelefonok eladásainak értéke éves összehasonlításban 15 százalékkal 51 milliárd 982 millió dollárra zuhant az értékesítés szempontjából kulcsfontosságú, az ünnepi szezont is magában foglaló negyedévben.
Viszont a laptopok eladásából származó bevételek 8,67 százalékkal 7,41 milliárd dollárra, a tableteké pedig 16,9 százalékkal 6,72 milliárd dollárra nőtt.
Az egyéb termékek, köztük az okosórák forgalmazásának értéke 33,3 százalékkal 7,3 milliárd dollárra – történelmi csúcsra – ugrott, míg a szolgáltatások, köztük az Apple Music és az App Store, 19,1 százalékkal több, 10,87 milliárd dollár bevételt hoztak, ami ugyancsak rekordnagyságot jelent.
Az Apple arra számít, hogy a folyó negyedévben bevételei az 55-59 milliárd dollár közötti sávban lesznek, a működési költségek 8,5-8,6 milliárd dollárra rúghatnak, a haszonkulcs 37-38 százalék lehet.