Jump to content

Magyar világsiker: a Prezi

2013. 12. 20. 14:43

Gondoltad volna, hogy egy olyan hétköznapi eszköz megújításába is érdemes belevágni, mint az elektronikus prezentációkészítés? A Prezi magyar alapítói gondolták, és meg is csinálták, programjukat ma körülbelül 30 millióan használják, a cég értéke pedig eléri a 100 millió dollárt. Ez az ő történetük. 2009-ben három magyar (Árvai Péter, Somlai-Fischer Szabolcs és Halácsy Péter) úgy döntött, forradalmasítja az online prezentációkészítést, és csinál valami egyedit ahhoz képest, amit a világszinten gyakorlatilag mindenütt használt PowerPoint tud. Így született meg – némi Magyar Telekomtól érkező segítséggel – a Prezi. A cég igazi újítása, hogy a hagyományos prezentációs technikával szakít.

A térben mozgó előadás a felhasználók számára egy teljesen új élményt ad, a korábbi lapozáson alapuló korlátok ugyanis megszűnnek. Így egy minden korábbinál frissebb, dinamikusabb, egyedibb előadás hozható létre - a felhasználóbarát és egyszerű kezelésnek köszönhetően - gyakorlatilag bárki számára.

Az azóta eltelt négy év alatt nagy utat járt be a webes felületű alkalmazás, és vele együtt a cég is. A Prezi ugyanis azóta exponenciálisan növekszik, 2011 végén a Szilícium-völgy egyik nagy technológiai befektetője, az Accel Partners szállt be a cégbe 14 millió dollárral. A vállalkozás azonban ennél valószínűleg jóval többet ér: a Frankfurter Allgemeine Zeitung ugyanis nemrég azt írta a magyar cégről, hogy annak értéke ma már meghaladhatja a 100 millió dollárt is.

Azonban a fejlődés nem csak a fejlesztőcég értékén, hanem a felhasználók számán is meglátszik. A Prezi már az év elején több mint 20 millió regisztrált használóval rendelkezett, számuk pedig havi mintegy másfél millióval nő, így novemberben több mint 30 millió felhasználóról számolhatott be a cég. Igaz, egyelőre alig több mint 3 prezentáció jut minden egyes regisztrációra, hiszen 96 millió előadást tart nyilván a cég rendszere.

A ma már San Fransiscóban és Szöulban is irodát üzemeltető Prezi szerint ugyan a legnagyobb piac most Európa és az Egyesült Államok, ám a következő időszakban komoly növekedés előtt áll Ázsia és Dél-Amerika is. A cég vezetői nemrég egy interjúban kifejtették, hosszú távon sokkal több ügyfelük lehet a nyugati világon kívül, mint azon belül - bár ez, figyelembe véve a demográfiai értékeket, előbb-utóbb minden online szolgáltatásra igazzá válik.

Egy ilyen fejlesztőcégnek azonban nem csak a földrajzi terjeszkedést kell szem előtt tartania. Mint Árvai Péter korábban fogalmazott, a jövő az érintőképernyős technológiáé, éppen ezért nagy hangsúlyt fektetnek a folyamatos termék-fejlesztésre, illetve arra, hogy minél több eszközön lehessen Prezit használni.

Fotó: freedigitalphotos.net