Tizennyolc éves korában alapította első informatikai vállalkozását. Sokáig kizárólag vállalkozóként képzelte el magát, mígnem felkérték egy vállalat informatikai igazgatói pozíciójára. Mohl László rábólintott, egy kikötéssel: ha továbbviheti saját vállalkozásait.
Kép: PP, Fotó: Hatlaczky Balázs
Két három-évvel később egy magyar pénzügyi befektetési holding stratégiai igazgatója lettem. Ezután kaptam azt a megtisztelő felkérést, hogy legyek az Inforg Zrt. elnök-vezérigazgatója, illetve emellett több cég igazgatóságába beválasztottak, többek között az Inforg közvetett kisebbségi tulajdonában lévő BÁV-éba. Majd 2014-ben felkértek a BÁV elnök-vezérigazgatói pozíciójára.
Hová lett az egykori informatikus vállalkozó?
A cégeim ma már önjáró társas vállalkozások, amelyeket remek szakemberek vezetnek. A nagy szerelmem még mindig az informatika, bár ma már szomorúan konstatálom, hogy ehhez a szakmához mások nálam sokkal jobban értenek. Szerencsére tulajdonosként az operatív feladatokkal nem kell foglalkoznom, az a dolgom, hogy jóváhagyjam a stratégiát, majd eldöntsem, hogy az általam választott vezető megfelelően hajtja-e azt végre.
Mi most a legfőbb erőssége?
Nagyon sok tapasztalatot szereztem különböző tevékenységű és különböző nehézségekkel küzdő vállalatoknál, mert az évek során a befektetési holdingban és igazgatósági tagként rengeteg cég életébe volt lehetőségem belelátni. A saját cégeimen keresztül megtanultam, hogy milyen tulajdonosként döntéseket meghozni, és magamon viselni azok súlyát. Vezérigazgatóként ugyanezt teszem.
Bármilyen cég igazgatósági tagságát vagy vezetését elvállalja?
Nem. Csak abban a cégben vállalok tisztséget, amelyet magaménak tudok érezni, amely tevékenységével azonosulni tudok. Kizárólag tulajdonosi szemlélettel lehet ugyanis működő stratégiát kialakítani, és azt hatékonyan végrehajtani, illetve felügyelni a munkát. Hogy termelő vagy szolgáltató vállalatról beszélünk, az valójában mindegy.
Mi vonzotta a BÁV-ban?
Nagy megtiszteltetés és kihívás megőrizni egy 18. században alapított cég tradícióit, és felvértezni a 21. század adta lehetőségekkel egy teljesen új vállalati startégi kidolgozása és végrehajtása révén. „A BÁV az értékek birodalma” az egyik szlogenünk, melyről először azt hittem, az általunk forgalmazott rengeteg gyönyörű tárgyra vonatkozik, de valódi jelentését csak akkor érti meg az ember, amikor megismeri az itt dolgozókat.
A teljes interjút ITT olvashatja el.