Az első hónap adatai alapján elmondható, hogy az észt startupnak sikerült elérnie azt a vásárlóréteget, akik az Uber kivonulása miatt lemondtak a „taxis” szolgáltatásokról. Ugyan áraik az előírásoknak megfelelően megegyeznek a többi minősített taxi társaságéval, a több plusz-szolgáltatás vonzónak bizonyul az utasok számára. Ilyen például az innovatív applikáció, a sofőrökkel szemben támasztott szigorú előírások, a taxisok és az autók értékelésének lehetősége, valamint a nemzetközi háttér.
Az utasok emellett visszakövethetik az utazásokat is. Így bármikor ellenőrizhető, hogy a megfelelő útvonalat választotta-e a sofőr. Cziraki Dániel kiemelte: alkalmazásuk már 30 ezer letöltés felett jár Magyarországon, Budapesten az első hónapban több mint tízezer utazást foglaltak ügyfeleik az applikáción keresztül. Az utasok kétharmada pedig az alkalmazáson keresztül fizette ki az utazás árát.
Mit kell tudni a Taxify-ról?
A Taxify egy dinamikusan fejlődő személytaxi-szolgáltatást nyújtó társaság. A vállalat kiemelt célja a modern technológiában rejlő lehetőségek kiaknázása a nagyvárosi mobilitás területén. Szolgáltatásuk mobilalkalmazással hívható, mely a lehető leggyorsabban köti össze az utast a legközelebbi sofőrrel. További előnye, hogy a taxik közül már úgy válogathat az utas, hogy látja a várható érkezési időt, a körülbelüli árat, a jármű típusát, valamint a korábbi utazók értékeléseit is. A megrendelés visszaigazolása után az autó érkezése térképen követhető a Taxify alkalmazásban.
A cég 2013-ban alakult Észtországban, ahol 2014-ben elnyerte a legjobb mobilalkalmazás díját. Szolgáltatásuk 20 városban érhető el. Idén augusztusban Magyarország mellett Romániában és Kenyában léptek piacra, szeptemberben pedig Ukrajnában, majd októberben Ghánában is elindultak. Többek között a Skype, a Pipedrive, az Adcash, a Rubylight és a TMT Investments is befektetett a startup vállalkozásba.