Tarány Gábor tavaly áprilisban adott interjút a most díjazott biztonságos szalagkorlát vonatkozásában. A cég által szabadalmaztatott szalagkorlátról az alábbiak szerint nyilatkozott:
"Olyan újszerű megoldást sikerült kifejleszteni, amely idehaza már szabadalmi oltalom alatt áll és az Európai Szabadalmi Hivatalnál is folyik a bejegyzési eljárás. Ez a mi szellemi tulajdonunk. Mindez azt jelenti, hogy más nem forgalmazhatja az ilyen megoldással készülő biztonsági visszatartó korlátrendszereket. A laikusok, sőt, műszaki emberek sem biztos, hogy érzékelik a különbséget útkorlát és útkorlát között, hiszen ugyanazt látja az autóból, mint eddig: négy méterenként oszlopokat, és a szalagkorlátot - mi sinus elemnek mondjuk -,, amivel az autó találkozik, hogyha lesodródik az útról. Találmányunk lényege az, hogy úgy oldottuk meg a kapcsolatot az oszlop és a korlátelem között, hogy nincsen közötte semmilyen közbenső, valamilyen deformációs, vagy összekötő elem, egy leszakadásra tervezett közvetítő kapocs. Maga az oszlop kialakítása újszerű, fölülről a keresztmetszete S alakú, amely tulajdonképpen, ha ütközéskor kap egy erőt, csak csavarodva tud hajolni. Amikor ez az oszlop csavarodik, a rajta kialakított nyitott oválfuratnak köszönhetően elengedi a korlátot, és az ütközés következtében ledől, míg maga a szalagkorlát megfogja és a pályán tartja a nekiütköző járművet. Biztos láttak régebben olyan balesetet, amikor a jármű nekiütközött egy szalagkorlátnak és gyakorlatilag a dőlő oszlop lehúzta a korlátot, mert az a kapocs túl erős volt, és nem engedte el. Ennél az új rendszernél addig van szerepe az oszlopnak, amíg abban a magasságban tudja tartani a szalagkorlátot, amíg a jármű találkozik vele. Ennek az újításnak köszönhetően nekünk azt kell biztosítani, hogy ez az oszlopelem a speciális csatlakozásnak köszönhetően az ütközés során leszakadjon a szalagkorlátról."
Arra a kérdésre, hogy mennyire terjedt el ez az eljárás, az alábbiakat válaszolta az ügyvezető:
"Az új rendszer nagy előnye, hogy kompatibilis az országban mindenfelé alkalmazott rendszerekkel. Ezzel a termékkel már nagyon sok helyen, pl. az M3-as autópálya elválasztó sávjában is találkozhatunk. Az új visszatartó rendszerek piacvezetők lettek Magyarországon. Az újonnan létrejött és felújított útszakaszokon szinte már csak ezeket alkalmazzák. Nagyon sok balesetnél bizonyított már ez a termék, hiszen a korlátnak csapódó jármű nem szakította át azt, nem ment át a szemközti sávba, nagyon sok ember maradt életben ennek köszönhetően. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindent megfog, mert ha egy harmincnyolc tonnás kamion 35-40 fokos szögben nekivágódik a korlátnak, valószínű, hogy átszakad. Ez arra készült, ha normál körülmények között például a buszvezető elalszik, vagy olyan hirtelen mozdulatot tesz, hogy nekimegy a korlátnak, akkor a buszt is megfogja. Ez a rendszer gyakorlatilag az ütközés dinamikáját csökkenti."