A bútorgyártó vállalatcsoport sikeres évet zárt tavaly, 34,2 milliárd euró árbevételt ért el, ami 7,1 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az IKEA nettó nyeresége 19,6 százalékkal, 4,2 milliárd euróra nőtt. A lezárt pénzügyi évben a társaság tizenkét áruházat és tizenkilenc kisebb értékesítési pontot nyitott világszerte - mondta.
Hozzátette, az online értékesítés jelentősége egyre nő, tavaly 1,4 milliárd euró értékű online vásárlást bonyolítottak le, az elérhető egységek teljes árbevételén belül ez 7 százalékot tesz ki. A csoport 28 országban 340 áruházzal van jelen, 163 ezer 600 dolgozója van világszerte.
Elmondta, a kiemelkedő magyarországi eredmények megteremtik a lehetőséget a további beruházásokhoz. Ismertette: tavaly 7,2 millió egyedi látogatója volt az áruházlánc magyarországi honlapjának, 5 millióan mentek el az áruházakba, és 3 millióan vásároltak is. Az átlagos áruházi költés szintén emelkedett tavaly, 16 ezer 700 forint volt, ami 10 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
A 687 dolgozót foglalkoztató társaság teljes magyarországi bevételének 24 százaléka a konyhai bútorokból és kiegészítőkből származott, naponta átlagosan 15 konyhavásárlás történik a magyarországi IKEA áruházakban - mondta.
Árvai Eszter, a budaörsi áruház vezetője elmondta, hogy februárban elindítják az online vásárlás tesztüzemét, ami a budaörsi áruházban áruházi átvétellel fog működni. Nyáron pedig a házhozszállítás is elindul, vidékre is. A termékek kiválasztása és online fizetése után kiválasztható az átvételi ideje, minimális rendelési érték nincs, a termékek 75-80 százaléka elérhető lesz így, az élő növények vagy a méteráru kivételével.
Szabó Ágnes, az idén nyíló soroksári áruház vezetője arról beszélt, hogy a csoport a régióban Magyarországon hajtja végre a legnagyobb fejlesztéseket. A közel 17 milliárd forintból megvalósuló új beruházás építése befejeződött, január óta a belső munkálatok zajlanak 34 ezer négyzetméteren. A nyitás májusban lesz, az áruház 300 alkalmazottat vesz fel.