Ünnepélyes díjátadóval befejeződött az iroda.hu által nyolcadik alkalommal szervezett – nonprofit – Az Év Irodája Verseny, amelyre idén ismét rekordszámú, 172 nevezés érkezett. A budapesti Várkert Bazárban rendezett gálán több kategóriában díjazták a cégeket. A díjnyertes irodák kialakítása során több esetben is újraértelmezték a teret például egy villamosremíznek vagy éppen egy korábban gőzmalomnak helyet adó létesítményben. A versenyt lezáró gálán díjjal jutalmazták az ingatlanszakma legnagyobbjait és az év közösségi terét is.
Teljesen más világ
„Nyolc évvel ezelőtt Az Év Irodája Verseny még csak egy belsőépítészeti megméretés volt, ma pedig már a munkáltatói márkaépítés egyik legfőbb eszközeként tekintenek rá a vállalatok” – fogalmazott Kalmár Zoltán, a verseny alapítója és az iroda.hu vezetője. Mint mondta: a munkáltatói márkaépítés, ezen keresztül pedig a munkavállalók igényeire szabott irodatér kulcsfontosságú a cégek számára, mert a dolgozók megtartásában és megszerzésében kiemelt szerepe van, ez pedig a mostani munkaerő-piaci helyzetben, amikor sok vállalat küzd erőforráshiánnyal, kiemelten lényeges szempont.
Kalmár Zoltán szerint az verseny egyértelmű választ adott arra is, hogy a korszerű irodákban az emberközpontúság, a kényelem, a technológia kerül a fókuszba. A legjobb irodák tükrözik a céges kultúrát is, így ezekben nem jelent kihívást, ha valaki a gyermekével vagy házi kedvencével szeretne munkába menni. A modern irodák ezekre az esetekre is fel vannak készítve, ezért a kollégák a munkahelyükön is otthonosan érezhetik magukat, emiatt pedig hatékonyabban tudnak dolgozni is.
Bemutatkozik a jövő
Az iroda.hu vezetője az irodapiaci trendekről szólva kitért arra is, hogy a korábbi években a fejlesztések nagyon Budapest központúak voltak, de már a vidéki nagyvárosokban is megjelentek azok az irodák, amik itthon és külföldön is egyaránt jó példaként szolgálhatnak. Ezt mutatja az is, hogy a versenyre érkezett több mint 170 pályázó körében és a döntősök között is jóval több vidéki városban lévő iroda volt, mint az elmúlt években bármikor.
A korábbi forgatókönyvnek megfelelően a most lezárult Az Év Irodája Versenyen is három részből állt az értékelés: minden kategóriában a közönségszavazást és az üzleti zsűri szavazását követően, a szakmai zsűri egy előre meghatározott és objektív szempontrendszer alapján értékelte a benyújtott pályázatokat.