Az együttműködésnek köszönhetően idén két új - páronként 11 műanyagpalack felhasználásával előállított - adidas Parley futócipőt dob piacra a márka. Az új modellekbe a környezettudatosság jegyében intelligens NFC chipet építettek, melynek leolvasásával bővebb információkat találhatunk a műanyagszennyezés problémájáról.
Az adidas évek óta elkötelezett a környezettudatos gyártási megoldások és anyaghasználat mellett. A márka hosszútávú céljai között szerepel az újrahasznosított alapanyagok kizárólagos használata, illetve az öko-innováció sztenderdizálása a sportszergyártó cégek piacán.
A nagyvárosi kikötők színvilága inspirálta UltraBOOST Parley és az UltraBOOST X Parley sziluettek egyaránt ötvözik a környezettudatos innovációkat és a teljesítményorientált technológiai megoldásokat.
Az UltraBOOST Parley és az UltraBOOST X Parley Primeknit felsőrésze 85%-ban Parley Ocean Plastic™-ból, azaz a Parley kezdeményezés részeként, a Maldív-szigeteket övező vizekből kihalászott műanyaghulladékból készült. A sziluettekhez páronként mintegy 11 darab műanyagpalackot hasznosítottak újra azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet az óceánok túlzott szennyezettségére, illetve átfogó megoldást kínáljanak a műanyagszennyezés problémájára.
A felsőrész mellett az új modellek folyamatos energia-visszajuttatást biztosító BOOST talpazata, rugalmas Continental Rubber sarokrésze, és a női lábfejhez tökéletesen illeszkedő Adaptive Arch szerkezete is fenntartható anyagokból készültek.
A tavaszi Parley kollekció legfontosabb innovációja a jobb cipő belsejébe edukációs céllal épített, okostelefonnal összeköthető NFC chip. A chip beolvasása után a viselők bővebb információkhoz juthatnak az adidas és a Parley for the Oceans együttműködésről; hasznos információkat kaphatnak arról, hogy milyen módon mellőzhetik életükből a műanyagfelhasználást; illetve arról, hogy hogyan csatlakozhatnak a jövő környezettudatos kezdeményezéseihez.
"Az adidas Parley együttműködés célja, hogy globális szinten felhívjuk a figyelmet a zöld megoldások fontosságára, és motiváljunk mindenkit arra, hogy a saját mindennapjaiban is nyisson a környezettudatosság felé. Minden pár Parley cipővel 11 műanyagpalackkal lesz kevesebb az óceánokban, ami milliós volumenben már egy komoly lépés a fenntarthatóbb jövő felé." - nyilatkozta az új kollekció kapcsán Végső Péter, az adidas brand marketing menedzsere.
Az adidas idén másodjára csatlakozik a Parley és a Runtastic Run for the Oceans kezdeményezéséhez, melynek keretein belül június 8. és július 8. között közösen gyűjthetik a kilométereket a mozgalomhoz csatlakozó futók, hogy együtt hívják fel a figyelmet a műanyagszennyezés megállításának fontosságára.