A Budapest Bank új szolgáltatásának használatához a pénzintézet által kibocsátott Mastercard vagy Maestro típusú lakossági betét- vagy hitelkártyára, NFC képes mobilkészülékre, minimum Android 4.4-es operációs rendszerre, valamint a Budapest Mobil Internetbank alkalmazás legfrissebb verziójára van szükség. Amennyiben mindez rendelkezésre áll, az alkalmazásban a kártya a kiválasztása után egyetlen mozdulattal digitalizálható. A további részletek, valamint a kártya digitalizálásának folyamata a honlapon keresztül tekinthetők meg.
„Az új, szolgáltatófüggetlen mobilfizetési megoldásunk bevezetése a digitális jövőképünk megvalósításának fontos állomása. Célunk, hogy a digitális megoldásainkkal az élvonalban legyünk, ennek érdekében az idei évben is számos innovatív megoldással készülünk” – mondta Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője. „A Budapest Bank Mobilfizetés2 fejlesztése során végig arra törekedtünk, hogy egy praktikus, könnyen használható szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleinknek, ezért is döntöttünk úgy, hogy a már meglévő Budapest Mobil Internetbank alkalmazásból tesszük elérhetővé a funkciót.”
A Budapest Bank mobilfizetési szolgáltatásának használata során a mobiltelefont kell a POS terminálhoz érinteni. A biztonságot növeli, hogy a felhasználó eldöntheti, hogy kizárólag feloldott, vagy lezárt képernyővel is működjön-e a fizetés. Ennél az érintős fizetési módnál sincs szükség a PIN kód megadására ötezer forint összegű vásárlás alatt, ezt meghaladó összeg esetén azonban meg kell adni a mobilfizetésre kiválasztott plasztik kártya PIN kódját a POS terminálon. Ez a bankkártyás fizetéshez hasonló élmény: nincs szükség a fizetési folyamatban az applikáció használatára, nem kell a telefon kijelzőjén semmit megadni, begépelni.
Főleg a férfiak kedvelik a mobilfizetést
A mobilfizetési megoldások terjedését jól mutatja, hogy a Budapest Bank reprezentatív kutatása szerint a banki ügyfelek 93 százaléka már hallott erről a lehetőségről. Elsősorban a férfiakra jellemző, hogy a mobilfizetést azért kedvelik, mert a telefonjuk mindig náluk van és könnyebben előveszik, mint a bankkártyájukat – 47 százalékuk mondta ezt, míg a nőknek mindössze 31 százaléka gondolta így. A nők ezzel szemben inkább a biztonságot tartják szem előtt, hiszen 41 százalékuk számára fontos, hogy ha ellopnák a mobiltelefonjukat, akkor megfelelő beállítások mellett nem tudnának illetéktelenek fizetni vele, miközben az érintős technológiával ellátott bankkártyák esetében erre vásárlásonként ötezer forintig lenne lehetőség.
A kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek 69 százaléka került már olyan helyzetbe korábban, amikor valamilyen okból jól jött volna nekik a mobilfizetés, mert például nem volt náluk a pénztárcájuk, csak a mobiljuk, mivel minél kevesebb dolgot szerettek volna magukkal vinni.