A „repülő autó” talán nem a legjobb kifejezés a Liberty-re, ami úgy néz ki, mint egy girokopter és egy háromkerekű, Elio Motorszerű járgány viszonylag jól sikerült keresztezése. A földön kisméretű autóként közlekedő járműnek két külön motorja van az utakra, illetve a repüléshez.
A 99 lóerő állítólag 160 km/órás végsebességre teszi képessé az utakon, ami azért a billenő kerékfelfüggesztéssel és az egytonnás maximális terhelhetőséggel együtt érdekes megoldás lehet a kanyargós utakon.
A Liberty mind az amerikai, mind az európai repülési szabályzatnak, valamint a közúti közlekedési szabályoknak megfelel, vezetéséhez természetesen jogosítvány, míg „reptetéséhez” pilótaengedély szükséges. Ez utóbbi tevékenységhez nem árt egy kisméretű repülőtér vagy felszállóhely sem, ahol egyébként 5-10 perc alatt alakulhat át a jármű.
Úgy tűnik, felkapott lett az utóbbi időben a légitaxi-szolgáltatás koncepciója, hiszen például az Uber, az Airbus vagy az Intel is lát ebben fantáziát. A Liberty-t kinézetre nem légi taxinak tervezték, inkább úgy néz ki, mint ahogy tíz éve elképzelték a repülő autókat, amikor még nem voltak elég erősek az elektromos motorok ehhez.
A startupok, mint a Lilium, a Volocopter, az Ehang vagy a Vahana prototípusai az autonóm jellemzők és az akkumulátorról működő rotorok miatt inkább a drónokkal, mint a gépkocsikkal állnak rokonságban. Szakértők ezért inkább az eVTOL, vagyis elektromos vertikális fel-és leszállásra alkalmas (electric vertical take-off and landing) címkét szeretik ezekre használni.
A jelenleg előrendelhető verziók közül a „különleges” külsővel és belsővel felszerelt Pioneer a drágább, 599 ezer dollárt kell érte fizetni, míg a sportverzió 399 ezer dollárba kerül. Ha minden engedélyt megkap a gyártó, akkor 2019-ben már bele is ülhetnek a PAL-V Libertybe az első tulajdonosok.