Jump to content

AI költözött a Telekom Appba

2025. 05. 30. 11:48

Májustól mesterséges intelligencia, a Magenta AI generálja a válaszokat a Telekom ügyfelek kérdéseire és kéréseire a Telekom appban. A Magenta AI minden Telekom app felhasználó számára elérhetővé teszi a gyorsan fejlődő mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket.

A Magenta AI – amelynek köszönhetően széles kör számára válik elérhetővé a mesterséges intelligencia alapú keresés – a Perplexity segítségével működik. A Perplexity egy olyan fejlett AI válaszmotor, amely a GPT-4.1, a Claude Sonnet 4.7 és az o-4 mini csúcsmodelleket használja a valós idejű internetes kereséshez, hogy olyan válaszokat adjon, amelyekben mindenki megbízhat, megsokszorozva az okostelefonok képességeit. Ha a felhasználó segítségre szorul egy feladat megoldásában, egy számára ismeretlen hely vagy helyzet kiismerésében, esetleg ötletekre vagy inspirációra van szüksége, a Magenta AI mindig rendelkezésére áll. Külön alkalmazás telepítése nélkül minden már meglévő és új Telekom app felhasználó számára hozzáférhető.

 A Magenta AI az ügyintézésben is segít: ha az ügyfél Telekomos ügyintézéshez kapcsolódó kérdést tesz fel, akkor átirányít Vanda chatbotra. A megoldás folyamatosan fejlődik, így a Magenta AI használói nem egy adott tudáscsomaghoz, hanem egy napról napra bővülő képességhez jutnak hozzá az új funkció révén.

A Telekom egy nemrég végzett felmérés alapján, - ami a digitalizációval és AI-jal kapcsolatos attitűdök feltárására irányult – azt látja, hogy a fogyasztók ugyan nyitottak a mesterséges intelligencia alapú megoldásokra, sokszor azonban nem tudják, hogyan kezdjék el a használatot.  A megkérdezettek 81%-a válaszolta azt, hogy a mesterséges intelligencia nagyon sok jól hasznosítható lehetőséget jelent, ugyanakkor a válaszadóknak csak a 37%-a használja rendszeresen a mesterséges intelligenciát mindennapi feladataihoz, például e-mail vagy üzenetek írására. Ezt is elsősorban a fiatal, magasabban képzett városi lakosság és a diákok válaszolták. Ebben szeretne segítséget nyújtani ügyfeleinek a Telekom a Magenta AI-hoz való hozzáférés biztosításával, valamint a közösségi oldalain folytatott edukációs tevékenységgel.

„A mesterséges intelligencia felgyorsította a digitális átalakulást. Ebből a folyamatból egyértelműen azok profitálnak a legtöbbet, akik a leggyorsabban ki tudják aknázni az új AI-megoldások tudását és kapacitását. Meggyőződésünk, hogy a szolgáltatás elindítása mérföldkő a hazai digitalizáció történetében. Azzal, hogy alkalmazásunkban minden felhasználó számára elérhetővé tesszük a Magenta AI-t, az egyének és az ország szintjén is lehetőséget teremtünk, hogy az emberek életének részévé váljon a fejlett mesterséges intelligencia: ez az országtuning” – mondta el Pereszlényi Zoltán, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

 

(Forrás: sikeresceg.co.hu/Fotó: pixabay.com)