A vevő a boltba lépve egy leolvasónál azonosítja magát az Amazon Go applikációban. A vásárlás során minden, a bolt polcairól levett termék automatikusan felkerül az appban követhető vásárlási listára. Ha a felhasználó időközben meggondolja magát, és mégis visszateszi a polcra terméket, a rendszer azt rögtön le is húzza a listáról. A boltból hagyományos fizetés nélkül ki lehet sétálni, hiszen pénztárak sincsenek az üzletben. A digitális számla – a mindenhol elhelyezett kamerák, szenzorok és az arcfelismerő technológia adatai alapján – a felhasználó Amazon-fiókjába érkezik.
Az ötlet valószínűleg működik, így Seattle belvárosában ősszel megnyílhat a lánc második egysége is – számolt be róla a GeekWire. A hírportál „belesett” az állítólagos helyszínre. Beszámolójuk szerint sok elem hasonlít az első Amazon Go-ban tapasztaltakhoz – a szkennelést végző beléptető kapuktól kezdve egészen az ablakmatricákig. A következő üzlet is a pénztármentes, sorban állás nélküli vásárlási élményt hangsúlyozza.
A korábbi Amazon Go a cég székházában nyílt, míg az újabb kereskedelmi egység a város túl felén, a látványos városi könyvtár (Seattle Public Library) közelében, a Madison Center irodaház alsó szintjén helyezkedik el.
A Jeff Bezos irányította óriásvállalat májusban már megerősítette a hírt, hogy a tervezett célpontok között szerepel Chicago és San Francisco, de a legvalószínűbbek között tartották számon Seattle-t is. Azt ugyan nem tudni, hogy mikor folytatódik a terjeszkedés, az viszont egyértelműnek látszik, hogy az e-kereskedésben világelső cég továbbra is lát fantáziát az automatizált üzletekben.