A fejlesztés ötlete a cég két keréken közlekedő alkalmazottainak fejéből pattant ki. Tom Thompson, a Ford Smart Mobility csapatának vezetője úgy véli, az intelligens kabát a városi mobilitás ökoszisztémájának része lehet, mely megkönnyítheti a közlekedésben résztvevők – kerékpárosok, autósok és gyalogosok – „együttélését”.
„Segíteni szeretnénk abban, hogy az emberek – és az áruk – biztonságosabban, könnyebben és szabadabban juthassanak el egyik helyről a másikra” – tette hozzá a szakember.
Az intelligens dzseki ujjai a beépített világításnak köszönhetően jelzik, ha viselőjük jobbra vagy balra szeretne fordulni. Kerékpárbarát okostelefonos navigációs alkalmazása rezgéssel irányítja a kerékpárost, aki így a torlódásokat elkerülve haladhat úti célja felé.
A különféle audio- és haptikus (tapintásra reagáló) interfészeknek köszönhetően a bringásnak le sem kell vennie kezét a kormányról vagy szemét az útról, mégis fogadhat hívásokat és üzeneteket. Ezt követően pedig azonnal visszatérhet a navigációhoz, sőt a kabát beépített villogó féklámpát is tartalmaz.
Növeli az empátiát a közlekedésben
A kabát koncepciója összekapcsolódik a Ford „Share The Road” kampányával, melynek célja a nagyobb összhang és empátia elősegítése mind a járművezetők, mind a kerékpárosok között. Ennek keretében alkották meg ezt a viselhető kiegészítőt, mely lehetővé teszi tulajdonosa számára, hogy könnyebben haladhasson, felhívhassa a figyelmet saját jelenlétére és egyértelműen jelezhesse szándékait másoknak.
Teheti mindezt úgy, hogy közben egy alkalmazáshoz csatlakozik. Hasonló okosruházatot ugyanakkor már más cégek is fejlesztettek (ezekről itt és itt olvashat), tehát maga az ötlet nem teljesen újszerű.
A munka során az alkalmazottak együttműködtek a kerékpáros ruházatra specializálódott Lumo és a közlekedési szoftvereket fejlesztő Tome cégekkel is. A tervek szerint a jövőbeni funkciók elérhetővé teszik majd, hogy a felhasználók kézmozdulatokkal és hangutasításokkal is hozzáférjenek a hívásokhoz és az üzenetekhez. A fejhallgató használatával telefonálás közben a gyalogosok és az egyéb közlekedési szereplők hangjai is kiszűrhetők lesznek, mivel az eszköz az állkapocs-csont rezgésein keresztül képes a hangok továbbítására.