Jump to content

Magyarországon is ügyfélszolgálatosnak állna Pepper

2018. 09. 30. 17:00

Egy-két év, és recepción vagy ügyfélszolgálaton is találkozhatunk majd a robottal.

A Netlife Robotics nemrég bejelentette, hogy a Pepper robot és a hozzá kapcsolt hazai fejlesztésű know-how segítségével szeretné megteremteni a jelenleginél sokkal kellemesebb ügyfélélmény alapjait. A mesterséges intelligenciával (AI) és hangfelismerő technológiával rendelkező Peppert a világon már sok helyen, elsősorban szállodákban, repülőtereken, üzletekben foglalkoztatják.

A hazai tervek szerint Pepper bankok, közművek, közszolgálati ügyfélpontok személyes ügyintézést igénylő részén állhatna munkába. Tanos Áron, a Netlife Robotics ügyvezetője a Trend FM műsorában elmondta: a japán fejlesztésű gép eredetileg 12 nyelven beszél, de most már a magyar nyelvet is „tanítják” neki.

A műsorban arról is szó volt, hogy a robotika elsősorban a monoton, kreativitást nem igénylő munkákat tudja átvenni. Ilyen lehet például a mérőóra-állás bediktálása, az elveszett bankkártya letiltása, vagy utazási irodáknál a repjegy- és szállásfoglalás.  

Pepper jobb szemében egy lézeres mélységérzékelő található, ami abban segít, hogy egy fényképpel ne lehessen őt átverni. Van neki sztereokamerája is, és a fején négy darab zajszűrő mikrofont is beépítettek. Ezen kívül a többi között infravörös, ultrahangos és lézeres érzékelők is segítik a robotot.

Hallgassa meg, hogyan üdvözli Pepper az M2M Zóna hallgatóit! A műsor második részében pedig arról lesz szó, hogy miként segíti a protézisek fejlesztését a digitalizáció. Nem könnyű feladat, de egy magyar mérnök, már csak saját maga miatt is, aktívan dolgozik rajta. A részletekről Lévay György biotechnikai mérnökkel beszélgetett Szűcs Péter. 

(Forrás: sikeresceg.co.hu, m2mzona.hu/Fotó: pixabay.com)