A gépi alkalmazottak diszkrét szirénázással jelzik közeledtüket a vásárlóknak. Hogy a kalandvágyóbb vevők ne pattanjanak a fedélzetükre, mindkét oldalukon sárga figyelmeztető szalagok állják el azok útját. Az eszközt a Brain OS AI (mesterséges intelligencia) platform működteti. A robot szenzorai révén információkat is képes gyűjteni, melyeket aztán feltölt az áruház felhőplatformjába.
Az amerikai Walmart egyébként nem először kísérletezik automata megoldásokkal: polcokat szkennelő robotokat például jelenleg 50 helyszínen tesztelnek. Ezeknek az a feladata, hogy észrevegyék, ha egy termék elfogyott a polcról, vagy rossz ár szerepel mellette. Az Alphabots nevű szerkezetek pedig a raktárakban segítenek az online rendelések összeállításában.
Nagy a tolongás a munkaerőpiacon
A fejlesztések mögött a Brain Corp áll. A kaliforniai tech-cég az emberek életet megkönnyítő gépekben hisz. Alapítói szerint az újabb automatizáció növeli a produktivitást azáltal, hogy bizonyos munkafolyamatokat levesz a humán alkalmazottak válláról. Így a dolgozók olyan magasabb hozzáadott értékkel bíró, nem automatizált feladatokra koncentrálhatnak, mint például a vevők kiszolgálása.
A vállalat úgy gondolja, a robotok egyre több tevékenységet átvehetnek, mint például az idősgondozást vagy a humánerőforrás kezelését, és ezzel megváltoztathatják a körülöttünk lévő világot. Természetesen ez nem mindenkiben vált ki felhőtlen örömet. Míg egyesek a robotok képességeit éltetik, mások az állásukat féltik a gépi versenytársaktól. Egy 2017-es McKinsey-tanulmány világszerte 400 és 800 millió közé teszi azoknak az állásoknak a számát, amelyekben 2030-ig a masinák vehetik át az emberek helyét.
Nem a Walmart az egyetlen cég, amely már nyitott az újabb robotizálás felé. Az Amazon raktáraiban több tízezer automata gép segít a kollégáknak a megrendelések összeállításában. A cég tavaly szabadalmaztatta saját csomagolórobotját is - írja az m2mzona.hu.