A márka 2018-ban 20 047 járművet értékesített a magyar piacon, ezzel részesedése meghaladta a 12 százalékot. Az eladásokból 6102 darab kishaszonjármű volt, 30,9 százalékkal több az előző évinél, a Ford piaci részesedés ezzel 26,8 százalékos lett.
A Ford jól teljesít a személyautók piacán is, a tavaly eladott 13 653 személygépkocsival a második legnépszerűbb márka volt Magyarországon.
Szamosi Viktor jelezte: az idén 2000-3000 darabbal emelkedhet az eladás.
Az ügyvezető elmondta, a dinamikus növekedéshez alkalmazkodva bővíteni kell a márkakereskedések számát. Jelenleg 38 értékesítési hely és 50 szerviz van országszerte. Az ügyvezető igazgató szerint még 3-4 kereskedéssel lesz optimális a hálózat mérete.
Megjegyezte: a hálózat jelentős fejlesztésen megy át, részint a hibrid és elektromos járművek számának növekedése miatt.
Az ügyvezető szólt arról, hogy folyamatban van egy másodlagos szervízhálózat kiépítése, amellyel az idősebb járműveket szolgálják ki. Már négy ilyen szerviz működik, a hálózatot 10-15 tagúra tervezik.
Szamosi Viktor emlékeztetett arra, hogy a Ford tavaly szeptemberben megnyitotta szolgáltató központját Budapesten. Itt máris több száz munkatársat foglalkoztatnak, számuk 2020 végéig ezerre nő.
Magyarországon 20 százalékkal több Fordot adtak el tavaly
A tendencia idén folytatódik, a masszív növekedést táplálni fogja a növekedési hitelprogram most induló harmadik üteme is - mondta budapesti sajtótájékoztatóján Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.
(Forrás: sikeresceg.co.hu, MTI/Fotó: pixabay.com)