A hagyományos, levegővel töltött gumiabroncs helyett, amely hajlamos a defektre, az új prototípusnál egyáltalán nincs szükség levegőre – olvasható a CNN hírei közt.
A GM szerint az új típus nemcsak az autósoknak, hanem a környezetnek is sokkal kedvezőbb. Az új konstrukció ugyanis kiküszöböli a defekteket és a lapos gumikat, illetve környezetbarát is, mert kevesebb nyersanyag felhasználásával készül. Az új gumiabroncs sokkal tartósabb a hagyományos változatnál, így a találmánnyal csökkenthető lesz az eldobott abroncsok száma. A Michelin adatai szerint évi kétszázmillió gumiabroncs kerül kidobásra a defektek és az elhasználódás miatt.
Az Uptis tökéletesen alkalmas, hogy az autóipart a fejlődés következő lépcsőfokára emelje – mondta Steve Kiefer, a GM közbeszerzési és ellátási láncának igazgatója. A közutakon való tesztelést még idén megkezdik, és a gumiabroncs a tervek szerint 2024 elején kerül forgalomba.