A koronavírus-járvány tavaly márciusi első hullámához képest az eMAG Magyaország idén márciusban csaknem másfélszer több rendelést szolgál ki. A webshop forgalma különösképp a húsvét közeledtével növekszik, de a logisztikai háttér és a futárszolgálatok továbbra is megbirkóznak a szokásosnál több kiszállítandó termékkel.
A legnépszerűbb húsvéti termékkategóriák idén az eMAG.hu-n:
- tisztító-,takarító-, és mosószerek
- tartós élelmiszer
- pelenkák és egyéb babaholmik
- számítógépes kiegészítők
- üdítőitalok
- játékok
- okostelefonok
- tévék
- mobilkiegészítők
- konyhai eszközök
Amióta ingyenes, több terméket rendelnek házhoz
Az ingyenes kiszállítás bejelentése óta mintegy 30 százalékkal több rendelést kérnek házhoz szállítással, mint a korábbi hetekben, ami azt mutatja, hogy a magyar vásárlók szívesen élnek a vásárlás jelenlegi helyzetben legbiztonságosabbnak számító formájától. A húsvéti ingyen szállítási kampány keretében mintegy 40 ezer darab rendelés keretében megvásárolt csaknem 70 ezer darab termék házhoz szállításának költségét vállalta át az eMAG.
Jelenleg a megrendelt termékek 85 százalékát kérik az eMAG ügyfelei házhozszállítással (ez a szokásosnál magasabb arány), a fennmaradó 20 százalékot pedig csomagautomatába vagy átvevőpontra kérik. A Budapesten és Pest megyében működő 130 easybox csomagautomatákban az üzletek bezárását megelőző hetekhez képest mintegy másfélszer több rendelést vesznek át a vásárlók, a vidéki városokban pedig a PostaPontokba kért rendelések száma emelkedett jelentősen.
Az eMAG Magyarország 2021. március 25-én jelentette be, hogy 2021. április 4-ig ingyenesen szállít ki mérettől függetlenül minden online rendelést, egyaránt átvállalva a csomagpontban átvehető, kompakt méretű, könnyű termékek logisztikai költségeit, és a teherautós kiszállítást igénylő háztartási nagygépek házhoz szállítását. Az ingyenes kiszállítás az eMAG által forgalmazott termékekre vonatkozik, és egyaránt érvényes a házhozszállítással, vagy csomagpontra kért rendelésekre.
Jól fogynak a játékok és a tartós élelmiszer
A járványhelyzet miatt 2021 március 8. óta életbe lépett általános boltzár nyomán, tavaly márciushoz képest másfélszeresére nőtt az új vásárlók aránya az eMAG.hu-n. A közelgő húsvét miatt a játékok a szokásosnál jobban fogynak: a legtöbben LEGO-t és egyéb építőjátékot, különböző kültéri játékokat, társasjátékokat, illetve szerepjáték-jellegű termékeket (például játékkonyha, játék barkács készlet) keresnek. A húsvéti hosszú hétvége közeledtével az eMAG.hu Szupermarket kategóriájában elérhető tartós élelmiszerek közül a tészták, lekvárok, szószok (ide sorolják a mustárt és tormát) eladásai növekednek a legnagyobb mértékben.
Sokkal többen keresik az ügyfélszolgálatot
A járványhelyzet miatt az eMAG hazai üzletei március 8. óta zárva tartanak, ezek dolgozóit ideiglenesen az ügyfélszolgálatra, illetve a Marketplace partnereket kezelő csapatba irányították át. Erre azért volt szükség, mert a boltzár bevezetése óta jelentősen emelkedett az ügyfélszolgálathoz érkező megkeresések száma: ezek 71 százaléka telefonon, a fennmaradó 29 százalék pedig online (a honlapon, az appból vagy a közösségi médián keresztül) érkezik be. A normál hétköznapokhoz képest nagyobb arányban érdeklődnek egy-egy termék paramétereiről, képességeiről telefonon keresztül az ügyfelek, de a legtöbb megkeresés a rendelés várható teljesítésének idejével kapcsolatos.