Nem sokkal a pénteki csúcsforgalom előtt az Egyesült Államokban az elektromosjármű-gyártó ügyfelei arról számoltak be, hogy nem működik az alkalmazás, amellyel az autóikhoz csatlakoznak – számolt be róla az Independent.
A Tesla-alkalmazást a járművezetők kulcsként használják járműveik kinyitásához és indításához. Amikor a felhasználók szerverhibával szembesültek, nem tudtak csatlakozni autójukhoz, amiért sokan panaszkodtak az interneten.
„Egy órányira ragadtam az otthonomtól, mert általában a telefonomat használom az autóm beindítására” – írta Twitter-bejegyzésében egy tulajdonos.
A problémával nem volt egyedül, több mint 500-an jelezték a hibát az alkalmazásban.
Voltak, akik más módszerrel próbáltak mihamarabb célt érni. Több autós is a Tesla vezérigazgatójához, Elon Muskhoz fordult a Twitteren, hogy megkérdezze, mi lehetett a hiba forrása.
Musk a Twitteren egy válaszbejegyzésben közölte, hogy ellenőrzi a dolgot, később pedig azt írta, a kellemetlenség a Tesla részéről bekövetkezett hibának tudható be.
„Elnézést kérünk, megtesszük az intézkedéseket annak érdekében, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer” – fogalmazott.
Elkerülhető lett volna a kényelmetlenség
A hibát jelentő Tesla-tulajok az alkalmazáson kívül más módon is hozzáférhettek volna autójukhoz – mondta Stuart Mason, a The Car Expert weboldal szerkesztője a BBC-nek.
„Van egy másodlagos mechanizmus az applikáción túl az autóba való be- és kiszálláshoz, a nehézséget az jelentheti az autósok számára, ha ezt nem hordják maguknál” – fejtette ki.
Kiemelte, a technológia kényelmessé teszi az életet, de ezzel arra támaszkodunk, hogy a szerver folyamatosan működőképes.
„Ez olyan, mintha a hitelkártyáim nélkül hagynám el a házat, és arra számítanék, hogy az okostelefonommal mindenhol fizethetek. Ha állandóan egy mechanizmusra hagyatkozunk, akkor kényelmetlenül érinthet egy ilyen hiba” – tette hozzá.