A népszerű képmegosztó közösség oldal egy olyan megoldást tesztel, amivel a felhasználó azonnal megvásárolhatja a nekik tetsző termékeket. Egyelőre csak az amerikai felhasználók veheti igénybe a szolgáltatást iOS készülékről. A tesztidőszak alatt 20 márkával dolgozik együtt a cég. A márkák által feltöltött képeken szereplő termékekről további információkat tudhat meg a felhasználó, illetve válogathat is közöttük. Ha megtetszett neki valamelyik termék, nem kell kilépni az alkalmazásból, hanem a „Shop Now" gomb megnyomásával el lehet indítani a tranzakciót.
Értesülések szerint az Instagram nem számol fel közvetítői díjat a szolgáltatáson keresztül is értékesítő vállalkozásoknak. Ehelyett igyekeznek majd rávenni a cégeket: azért fizessenek, hogy az általuk feltöltött tartalmak megjelenjenek az olyan felhasználók számára is, akik egyébként nem követői az adott márkának.
Miért érné meg ez a társaságoknak?
Az Instagram saját felmérése szerint a felhasználók 60 százaléka szerez ismereteket termékekről és szolgáltatásokról az alkalmazáson belül, háromnegyedük a felületen posztolt tartalmak hatására további információk gyűjtésébe kezd weboldalakon, online keresőkön. Az Instagramnak már most is félmillió hirdetője van, és a Facebook által egymilliárd dollárért megvásárolt szolgáltatás kezd komoly bevételt is hozni.