Tény, hogy vannak olyan csapatok – akár a sport, akár az üzlet területén szerveződnek – amelyet folyamatos kudarcok sújtanak, és sohasem tapasztalhatják meg a siker érzését. Tudd, hogy nagyon sok múlik azon, ki és hogyan vezeti a csapatot.
A csapat sikere az üzlet és a sport területén egészen hasonlóan működik. Nem lehet egyetlen éjszaka alatt megváltoztatni a régi beidegződéseket, de egy jó tervvel és kitartó munkával sikeressé teheted a csapatodat.
Ne a kudarctól félj!
Tudatosítsd a csapatodban, hogy fontos, ne a kudarctól féljenek, hanem a sikerre koncentráljanak! Kérd meg őket, hogy képzeljék el, mi történne, mit tennének, ha nyernének a következő tenderen, vagy határidőre befejeznék a munkájukat. A pozitív gondolkodás csodákra képes.
Nézz szembe a tényekkel!
Sokan és sokszor homokba dugják a fejüket. Ez az egyik legrosszabb dolog, amit tehetünk. Nézz szembe a tényekkel! Szervezz megbeszélést, és vitassátok meg, hogy szerintetek mikor és mi romlott el, mi az, ami nem működik jól a cégnél, és vitassátok meg, hogy mi az, ami segíthet!
Szabályok tisztázása
Vázold fel a csapat alapszabályait, és győződj meg arról, hogy mindenki tisztában van a saját feladatával, és az elvárásokkal, amelyeknek meg kell felelnie. Ha mindenki számára világosak a szabályok, az önellenőrzés is jobban működik.
Bátorítsd az alkalmazottakat!
Bátorítsd az alkalmazottaidat arra, hogy merjék elmondani azokat a javaslataikat, amelyek szerintük segíthetnek. Így olyan ötleteket is kaphatsz, amelyek neked eszedbe sem jutottak. Ráadásul az alkalmazottak is sokkal lelkiismeretesebben és keményebben dolgoznak, ha úgy érzik, hogy van beleszólásuk a saját és a munkahelyük sorsába.
Vázolj fel konkrét célokat!
Mindig vázolj fel konkrét célokat, amelyek folyamatosan a saját és az alkalmazottaid szeme előtt lebeghetnek. Ha azt érzik, hogy valami cél érdekében dolgoznak – és nem csak azért, hogy egy újabb munkanapon túllessenek – hatékonyabbak lesznek.
Mutass jó példát!
Hogy jó példát mutathass a munkatársaidnak és az alkalmazottaidnak, mindig légy szakmailag korrekt az ügyfelekkel való tárgyalások során, az érkezett panaszokra időben válaszolj.
Hangsúlyozd a csapatod erősségeit!
Mindenki jó valamiben, és ez igaz a munkatársakra is: sok vezető elfelejti megdicsérni az alkalmazottait, pedig minden másnál lelkesítőbben hathat a jókor jött dicséret.
Ünnepeljetek!
Ünnepeljetek meg minden sikert! Ez azt üzeni az alkalmazottaknak, hogy büszke vagy rájuk és az elért sikerekre.
Fotó: FreeDigitalPhotos