Az új generáció ambiciózus, 86 százalékuk szeretne valami jelentős és különleges dolgot véghezvinni, 80%-uknak nagy ötletei vannak a változásra és a növekedésre - derül ki a nemzetközi adótanácsadó hálózat, a PwC legfrissebb kutatásából. A felmérésben 21 országban 200 olyan leendő vezetőt kérdeztek meg, olyanokat, akik nagy valószínűséggel átveszik majd a családi vállalkozás vezetését.
A generációk közötti váltás mindig is komoly kihívást jelentett egy családi vállalkozás életében, de a hibázás lehetősége sohasem volt ennyire nagy, mint most - derül ki a felmérés eredményeiből. Az előző generációváltás óta a világ nagyon sokat változott, és a változás üteme egyre gyorsul - ebben a piaci helyzetben kell megtalálniuk a családi vállalkozások jelenlegi és jövőbeni vezetőinek a helyüket.
Leginkább azok a vállalkozások vannak nehéz helyzetben, amelyek a legfiatalabbak, amelyek most alakulnak startupokból családi vállalkozásokká. Ezen cégek vezetői a legborúlátóbbak a saját kilátásaikat illetően: 20 százalékuk nem is várja, hogy vezethesse a családi vállalkozást, míg az összes megkérdezett esetében az így vélekedők aránya csupán nyolc százalék.
Az új generáció tagjai szerint a családi név és a családi vállalkozás még önmagában nem jelenti a hitelességet, sőt, a válaszadók 88 százaléka szerint nekik jobban meg kell dolgozniuk az elismerésért, mint másoknak. Ennek ellenére a válaszadók 59 százaléka a legnagyobb kihívásként a munkatársak tiszteletének kivívását tekinti.
Az ügyvezetővé válás ma már nem magától értetődő a családi vállalkozások esetében: a megkérdezettek 73 százaléka várja ugyan, hogy ő vezethesse a céget, de mindössze 35 százalékuk biztos abban, hogy ez így is lesz, míg 29 százalékuk kevés esélyt lát erre.
A kutatás eredményei szerint egyre gyakoribb a családi vállalkozáson kívüli tapasztalatszerzés: a fiatalabb generáció mindössze 7 százaléka követte szülei, nagyszülei példáját és szállt be egyenesen a családi vállalkozásba az iskolából kikerülve. 31 százalékuk előbb egyetemre ment, 14 százalékuk üzleti diplomát szerzett, és 46 százalékuk más cégnél is dolgozott, mielőtt szerepet vállalt a családi cégben.
Fotó: FreeDigitalPhotos
Sikerescég.hu