Jump to content

Hogyan segítsd az alkalmazottak kommunikációját?

2014. 07. 24. 09:09

Kommunikálni mindenki tud – gondolhatnánk – de hányszor megtörténik velünk, hogy elbeszélünk egymás mellett, vagy félreértjük a másikat, főleg a munkahelyen. Ha javítjuk az alkalmazottak kommunikációját, azzal jelentősen növelhetjük a hatékonyságot.

Az élő szó varázsa
Mára a legfontosabb kommunikációs eszköz az email lett, még a cégen belüli kommunikáció legnagyobb része is ennek segítségével zajlik, így azonban az élőszó és a közvetlen beszélgetés jelentősége háttérbe szorult. Emiatt pedig - ahol a beszélgetőpartnerünk által létrehozott nonverbális jeleket nem láthatjuk – nagyon könnyen félreérthetjük egymást. Éppen ezért időnként hívj össze egy rögtönzött beszélgetést, menj oda a beosztottad asztalához, beszéld meg vele az aktuális kérdéseket, és ösztönözd ugyanerre az alkalmazottaidat is!

Ismerjék egymást az alkalmazottak!
Hogyan várhatnád el az alkalmazottaidtól, hogy együttműködjenek és segítsék egymás munkáját, ha nem is ismerik egymást? Csapatépítő tréning vagy munka utáni sörözés – mindegy, hogy milyen formában, a lényeg, hogy segíts az embereidnek, hogy megismerjék egymást!

Tiszteljétek egymást!
Tiszteld az alkalmazottaidat, fogadd el olyannak őket, amilyenek, és tanítsd meg az alkalmazottaidat is ugyanerre! Érzékeltesd velük, hogy mindenki fontos része a csapatnak, és a cégnek szüksége van rájuk és a munkájukra.

Adj pozitív visszajelzést!
Nincs olyan ember, akinek ne lenne szüksége időnként megerősítésre, dicséretre. Éppen ezért ne fukarkodj vele: ha valamelyik alkalmazottad megérdemli, dicsérd meg! Persze mint minden mást, ezt sem érdemes túlzásba vinni, tartogasd a fontos alkalmakra a dicsérő szavakat!

Segíts kezelni a vitákat!
Időnként a megbeszélések személyes vitákba csaphatnak át. Igyekezz ilyenkor az érzelmeidet háttérbe szorítani, és ösztönözz másokat is ugyanerre! Beszéljétek meg higgadtan a konfliktus okát, és keressetek megoldást rá közösen!

Fotó: FreeDigitalPhotos

Sikerescég.hu