Jump to content

A posta helyett a futárszolgálatot választják a webáruházak

2014. 10. 20. 19:03

A GKI szerint a Magyar Posta a webáruházak körében nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni, a gazdaságkutató Digital kutatásából ugyanis az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék.

A felmérés szerint az átadópontok 14 százalékkal részesedtek a forgalomból, ami az elemzés szerint azért kedvező, mivel alig 4 éve elérhető megoldásról van szó. A személyes átvétel saját átadópontokon 5 százalékkal részesedik.

A legtöbb online áruház által biztosított kézbesítési mód a futárszolgálat, a lehetőség a kereskedők 88 százalékánál elérhető. A 250 online bolt megkérdezésével elvégzett felmérés szerint ezt a személyes, bolti átvétel követi 63 százalékkal. Az átadópontok szerepe is egyre nagyobb: a vizsgált webáruházak 56 százaléka kínál ilyen lehetőséget, ebből 22 százalék saját átadópontot üzemeltet, 34 százalékuknál pedig megoldható a csomagátvétel valamely külső szolgáltató országos lefedettségű hálózatán, például postán keresztül.

A GKI kiemeli, hogy miközben minden 3. bolt esetében választható lenne a postai kézbesítés, a tranzakciókból való részesedése elenyésző. A felmérés szerint ennek a hátterében a boltok, illetve a fogyasztók postai szolgáltatással szembeni ellenérzése áll, mivel a webáruházak számára fontos vevőik tapasztalatának ismerete, ők pedig nem elégedettek a postai kiszállítással - írták. A kutatásban résztvevőkkel 4 szempontot - árat, gyorsaságot, minőséget, és szervezettséget - értékeltettek, az ár tekintetében kissé drágállták a Magyar Posta szolgáltatását, míg a gyorsasággal csak kissé voltak elégedetlenek. A szolgáltatás minőségével és a szervezettséggel azonban rendkívül elégedetlenek voltak a piaci szereplők.

A GKI összesen 2300 interneten vásárló megkérdezésével szeptemberben elvégzett lakossági felmérése alapján az online vásárlók közül a postai szolgáltatást választók háromszor nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint az egyéb szállítási módot kérők.

Fotó: FreeDigitalPhotos

Sikerescég.hu/MTI