A Facebook már évek óta egyértelműen elkezdte abba az irányba terelni a céges oldalgazdákat, hogy fizessenek a hirdetésekért a nagyobb elérés érdekében. Egy felmérés - ami 183 kisvállalkozás és egyéni vállalkozó megkérdezésével készült - azt mutatja, hogy a növekvő hirdetési költségek ellenére sem csökkent azoknak a cégeknek az aránya, akik szerint megéri a Facebookon hirdetni. Mark Zuckerberg ingyenes elérés csökkentő stratégiája láthatóan bejött. A vállalkozások ugyanis egyre rendszeresebben hirdetnek a Facebookon, és egyre több pénzt utalnak a közösségi hálózatnak - írja a facebooktippek.hu.
A Facebook ugyan vesztett varázsából, de a cégek szempontjából ez nem feltétlenül hátrány - hiszen így is félelmetesen sok felhasználója van – egyszerűen csak már nem egy hype-olt eszközt látnak benne, hanem a mindennapi operatív tevékenységek közé felvett marketing eszköznek. Mindemellett a cégek egyre jobban ismerik a többi közösségi hálózatot is: a Google pluszon, a LinkedInen és az Instagramon egyértelműen többet kommunikálnak, a YouTube és a Pinterest aktvitásuk nagyjából változatlan, a Twitter és a Foursquare jelenlétük pedig jelentősen csökkent.
Fotó: FreeDigitalPhotos
Sikerescég.hu/HVG.hu