Előszobaoldalak alatt a Google olyan oldalakat ért, amelynek célja, hogy a keresőkből érkező látogatókat egy bizonyos oldalra vigyenek át. Például olyan listát mutatnak, ahol a lista minden pontja ugyanarra az oldalra visz.
Szintén az előszobaoldalak közé tartoznak az olyan weboldalak, amelyek webáruházakba irányítják át a látogatókat, ahol a vásárlásért a kiinduló oldal tulajdonosa jutalékot kap.
A Google már több mint tíz éve küzd az ilyen oldalak ellen, több-kevesebb sikerrel. A mostani módosítással vélhetően további előszobaoldalakat tudnak majd kiszűrni.
A Google szigorítása a hazai kkv szektort is érintheti, ugyanis a Google algoritmusai olykor ártatlan oldalakat is büntetnek.
A Google több kérdést is megfogalmazott, amelynek segítségével a weboldaltulajdonosok eldönthetik, hogy oldalaik vajon előszobaoldalnak minősülnek-e a kereső szemében:
- Az oldal a keresőmotorokra van optimalizálva és az a célja, hogy a látogatókat az oldal relevánsabb vagy használhatóbb részére irányítsa.
- Az oldal amúgy hasznos listákat (termék, helyek) duplikál, amelyek már megtalálhatóak az oldalon, abból a célból, hogy több keresőforgalmat szerezzen.
Ám a Google meghatározása nem egyértelmű. Így például, ha egy vízszerelő több városban is nyújt szolgáltatást és külön aloldalakat hoz létre az egyes településekre, ahonnan a kapcsolat oldalra irányít át, az akár büntetésre is számíthat.
A bejelentés bár pontos dátumot nem közöl, de, azt írja, hogy „hamarosan" várható az algoritmus módosítása, amely az érintett oldalak széles körét érintheti majd.
Fotó: FreeDigitalPhotos
Sikerescég.hu/Piac&Profit