Közel 400 partnerét (akik kifejezetten a kkv szektorból kerültek ki) kérdezte meg arról a Szervezet júliusban és augusztusban, hogy mi foglalkoztatja őket leginkább. A megkérdezettek 46%-a az iparhoz kapcsolódó gyártó vagy kereskedő cég volt, 54%-uk pedig szolgáltató.
A válaszadók többsége új célpiacra, ismertség növelésére (25%), több ügyfélre (24%) és árbevétel növekedésre (23%) vágyik jelenleg. Ha ezeket a számokat összeadjuk, akkor elmondhatjuk, a vállalkozás vezetők közel háromnegyedének fejében a bevételnövelés, a piac-, és ügyfélszerzés áll.
A felmérés eredményéből arra is lehet következtetni, hogy a kkv-k nagy része nem rendelkezik stabil ügyfélkörrel. Gyakorta nincs megfelelő ügyfélmegtartó és visszatérő ügyfeleket generáló stratégia a cégeknél. Az idő, az energia, a figyelem nagy része az új ügyfelek megszerzésére irányul.
Az egyik óriási hiba, amit a kkv vezetők elkövetnek: elengedik az ügyfelek kezét az első vásárlás után. A második pedig (amit a felmérés is kimutat), hogy termék- és szolgáltatás fejlesztésre a megkérdezettek 19%-a, míg modern, gyakorlati (pl. marketing és értékesítési) tudás megszerzésére, valamint az üzleti kapcsolatok bővítésére csak a vállalkozók 9%-a gondol.
Sikerescég.hu/Profit7.hu
Fotó: FreeDigitalPhotos