Jump to content

Várják a sült galambot a cégek

2015. 09. 14. 19:40

Egy friss felmérés szerint a magyar cégek mindenre vágynak, ami több pénzt és ügyfelet hoz, azonban az ehhez szükséges tudást csak minden tizedik sajátítaná el. Gyakori hiba az is, hogy hamar elengedik az első vásárlók kezét, fejlesztést pedig csak az ötöde tervez a megkérdezetteknek.

A magyar kkv-k vezetőjének kétharmada árbevétel növelésre, több ügyfélre vágyik – derül ki az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének (EVSZ) nyári felméréséből. Ez az eredmény egyáltalán nem meglepő. Viszont azzal, ami közelebb vinné a cégvezetőket a céljuk eléréséhez, mint például az üzleti (marketing) tudás, a fejlesztés és a kapcsolatok bővítése, már kevésbé foglalkoznak.

Közel 400 partnerét (akik kifejezetten a kkv szektorból kerültek ki) kérdezte meg arról a Szervezet júliusban és augusztusban, hogy mi foglalkoztatja őket leginkább. A megkérdezettek 46%-a az iparhoz kapcsolódó gyártó vagy kereskedő cég volt, 54%-uk pedig szolgáltató.

A válaszadók többsége új célpiacra, ismertség növelésére (25%), több ügyfélre (24%) és árbevétel növekedésre (23%) vágyik jelenleg. Ha ezeket a számokat összeadjuk, akkor elmondhatjuk, a vállalkozás vezetők közel háromnegyedének fejében a bevételnövelés, a piac-, és ügyfélszerzés áll.

A felmérés eredményéből arra is lehet következtetni, hogy a kkv-k nagy része nem rendelkezik stabil ügyfélkörrel. Gyakorta nincs megfelelő ügyfélmegtartó és visszatérő ügyfeleket generáló stratégia a cégeknél. Az idő, az energia, a figyelem nagy része az új ügyfelek megszerzésére irányul.

Az egyik óriási hiba, amit a kkv vezetők elkövetnek: elengedik az ügyfelek kezét az első vásárlás után. A második pedig (amit a felmérés is kimutat), hogy termék- és szolgáltatás fejlesztésre a megkérdezettek 19%-a, míg modern, gyakorlati (pl. marketing és értékesítési) tudás megszerzésére, valamint az üzleti kapcsolatok bővítésére csak a vállalkozók 9%-a gondol.

Sikerescég.hu/Profit7.hu

Fotó: FreeDigitalPhotos