Borbély coachként ismerte fel, hogy a tanácsadók és a HR-esek többsége nem a megfelelő dolgot méri. Mindenki a kompetenciáról beszél, holott a munkavégzés igazi alapköve az attitűd, más szóval a hozzáállás – mondta a szakember a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján. Borbély szerint korunk vállalati kultúrájának forradalmi hívószava, hogy “a fókusz az emberen van.”
A régi paradigma szerint az egyén egy csapat tagja, s mint ilyen, marginális tényező a vállalat működési folyamataiban. Ha koncentrikus körökkel kellene ábrázolni a tegnap vállalatának prioritásait, a belsőbb körökben a termelés, az eszközök álltak, s csak a külső, sokadik fontosságú réteget alkotta a munkaerő. Az ember “csereszabatos” volt, bármikor lecserélhető egy másik, újonnan felvett munkavállalóra. Most új paradigma van, a tudás alapú világ megnövelte az ember jelentőségét. Rá épül minden, ha az embert a tudásával meg tudjuk tartani, nyerünk, ha elveszítjük, vesztünk.
A régi paradigma szerint az egyén egy csapat tagja, s mint ilyen, marginális tényező a vállalat működési folyamataiban. Ha koncentrikus körökkel kellene ábrázolni a tegnap vállalatának prioritásait, a belsőbb körökben a termelés, az eszközök álltak, s csak a külső, sokadik fontosságú réteget alkotta a munkaerő. Az ember “csereszabatos” volt, bármikor lecserélhető egy másik, újonnan felvett munkavállalóra. Most új paradigma van, a tudás alapú világ megnövelte az ember jelentőségét. Rá épül minden, ha az embert a tudásával meg tudjuk tartani, nyerünk, ha elveszítjük, vesztünk.
“A hitünk befolyásolja, milyen állapotban működik együtt másokkal és magunkkal”, mondta Borbély László, aki sok-sok év tapasztalatát sűrítette azokba a mérési módszerekbe, melyekből létrejött a Vállalati Vitalitás Index. “”Kondicionáltságunk naponta változik. Dolgoznunk kell magunkon.”
A vitális szervezet
A szervezet működésének milyensége mérhető, ahogy az is, hogy hogyan funkcionál az egyén a szervezeten belül. A jól működő szervezet esetében nagyon fontos, hogy a szervezeti kultúra a “miérten” alapuljon. Sokan teszik fel a kérdéseket, hogy mit, mennyit és hogyan nyújt/termel a cég? Sokan éppen a “miért” kérdését nem teszik fel, pedig ez a legalapvetőbb. Ha erre megvan a válasz, a többi (mit, mennyit, hogyan) automatikusan következik belőle, adja magát – mondta Borbély.
A cikk folytatását ITT olvashatja.