Egyre több cégvezető tanulja meg a saját kárán, hogy csak az ad hoc feladataira koncentrálni, csak az eladásra figyelni, az öt évvel ezelőtti megoldásokat használni, illetve csak a minőséget hangoztatni ma már nem elég.
Százezrekben, sőt milliókban kifejezhető az a haszon, ami egy-egy találkozás, egymás lehetőségeinek, adottságainak, termékeinek megismerése következtében megszülető együttműködés során realizálódik. Gyárlátogatáson fogadni érdeklődőket az üzemben, telephelyen a meggyőzés és a bizalomépítés legmagasabb foka lehet, hisz a megrendelő látja, mit, hogyan csinál, milyen eszközökkel, milyen képzettségű dolgozókkal, milyen körülmények között.
„A gyárlátogatás az egyik leghatékonyabb módja az üzleti kapcsolatok, együttműködések megszületésének, amelyek könnyen növelhetik a cégek éves árbevételét” – mutat rá Vereb István az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének (EVSZ) alapítója. „Számos alkalommal tapasztaltuk már, hogy ügyfeleink egy-egy tárgyalás után előszeretettel keresték fel egymást, hogy meggyőződjenek, hogy a szavak és ígéretek mögött valódi tartalom van. Egy ilyen spontán gyárlátogatás már sok döntést megkönnyített. Volt olyan gyártó cég is, amely még kevés referenciával rendelkezett, de a gyárlátogatása révén egy nagyvállalat beszállítója lehetett.”
Természetesen, előfordulhat, hogy cégvezetők tartanak attól, hogy rögtön idegen üzletembereket fogadjanak telephelyükön, mert netalán ellesik üzleti titkaikat, titkos receptjeiket. Ezek kivédésére a legjobb megoldás, ha a látogatást megelőzi egy rövid találka, megbeszélés, ahol a felek megismerhetik egymás szándékait.
Az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének célja, hogy minél több magyar ipari gyártó, termelő és kereskedő cég között szülessenek együttműködések és üzleti lehetőségek. Ezeket támogatva indítja el az EVSZ az idei nyáron Gyárlátogatási Programját, amelyre várják a nyitott és termékeikre büszke cégek jelentkezését, hogy célirányosan tudják egymást keresni, látogatni és nyugodt szívvel hozzanak üzleti döntéseket.