A Vodafone immár negyedik éve készítette el az úgynevezett IoT Barométert. A 17 országra kiterjedő nemzetközi felmérés - melynek során 1096 vállalatot kérdeztek meg - arról ad tájékoztatást, hogy a vállalatok miként ítélik meg az innovációt és mennyit fektetnek be a dolgok internetébe, vagyis az olyan újgenerációs eszközökbe, amelyek intelligens hálózaton kapcsolódva nyújtanak új és jobb szolgáltatásokat. A Barométerből kiderül, hogy a cégek 28 százaléka már ma is használ IoT megoldásokat, további 35 százalékuk pedig egy éven belül kíván ilyeneket bevezetni.
A megkérdezett vállalatoknak több mint 75 százaléka felismerte, hogy a dolgok internete egy új ipari forradalmat jelent, ami jelentősen megváltoztatja az emberek életét és munkáját, így vélhetően nem véletlen, hogy az IoT megoldásokban (például a vezető nélküli autók, a közműfogyasztás okos mérése, valamint otthonok és gyárak távfelügyelete) látják a jövőbeli siker kulcsát is. Továbbá a megkérdezett cégek fele úgy vélte, hogy már a következő két évben az intelligens hálózatokon keresztül kapcsolnának össze több millió eszközt és folyamatot.
Idén elérkezett az az év, amikor a dolgok internete elérte a széles közönséget - vélekedett hozzá Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a jelentés kapcsán.
Az idei jelentésből a következők derülnek ki:
- Az IoT-ba fektető cégek 89 százaléka növelte ráfordítását az elmúlt 12 hónap során.
- A kutatásban résztvevő cégek 76 százaléka úgy gondolja, hogy az IoT technológiák kihasználása elengedhetetlen bármilyen szervezet jövőbeni sikeréhez.
- Az IoT beruházás a felhasználók 63 százalékának jelentős megtérülést hozott - egy évvel ezelőtt a mutató 59 százalékos volt.
- Az IoT befektetések immár az átlagos informatikai költés 24 százalékát teszik ki, arányosan ugyanannyit, mint amennyit a cégek a felhőalapú megoldásokra vagy az adatelemzésre költenek.
- A jelentés szerint az IoT technológiák egyre fontosabb szerepet játszanak az egyes cégek fő üzleti tevékenységének támogatásában.
- A cégek 48 százaléka (az Ázsia/Csendes Óceán térségben 61 százalék) üzletvitelük alapvető átalakításához használ IoT technológiákat.
- A fogyasztási elektronikai termékekkel foglalkozó cégek 52 százaléka használ IoT technológiákat az alkalmazások új generációjához és az otthonok összekötéséhez.
- A megkérdezett cégek 46 százaléka mondta azt, hogy új, IoT alapú termékeket fejleszt ki a következő két évben.
A Vodafone IoT Barométer 2016 jelentés teljes egészében itt érhető el.