A hazai élelmiszerek tudatos fogyasztásában van még hova erősödnünk: egyelőre csak minden második ember választását befolyásolja, hogy melyik országból származik az élelmiszer, amit vesz, és közülük is csupán minden harmadik vásárló keresi kifejezetten a hazai termékeket.
A K&H reprezentatív, 500 fő megkérdezésére alapuló kutatásának eredményei szerint a fogyasztók 50%-a vásárol tudatosan magyar élelmiszert, míg közel ugyanennyien (46%) vannak azok, akik számára ez nem döntő érv. Kifejezetten kevesen vannak azok a vásárlók - mindössze 4% -, akik nem tudják, honnan származik az élelmiszer, vagy ritkán vásárolnak célirányosan hazai terméket.
„A fenntartható agráriumért programunk keretében arról kérdeztük a lakosságot, mennyire tudatosan választanak hazai élelmiszert. Hiszen a szektor fejlődése - különösen az innovációk és a kapacitásnövelő beruházások - szempontjából elengedhetetlen, hogy a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar olyan stabil vásárlóközönséggel rendelkezzen, ami hosszú távon igényt generál mind a fogyasztások, mind a fejlesztések tekintetében” – kommentálta a kutatást Tresó István, a K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztály vezetője.