A felmérés megállapította azt is, hogy a családi vállalkozások egyre érettebbek, vezetőik célja, hogy vállalkozásukat felkészítsék a jövőre, ami tetteikben is megnyilvánul, nyitottabbak a hosszú távú stratégiai gondolkozásra.
Európában közel 14 millió családi vállalkozást tartanak nyilván, melyek több mint 60 millió embernek adnak munkát. A szektort továbbra is optimizmus jellemzi. A megkérdezettek 54 százaléka forgalombővülésről számolt be tavaly, 83 százalékuk pedig további növekedésre számít a következő évben. Korántsem egységes azonban a kép, míg a nagy családi vállalkozások 74 százalékának nőtt a forgalma, addig a közepeseknek csak 57, a kisvállalkozásoknak pedig 47 százaléka mondhatta el ezt. Bár a vállalkozások összességében optimisták, 37 százalékuk aggódik a munkaerőpiaci nehézségek miatt. A munkavállalókért folytatott harc olyannyira felerősödött az utóbbi három évben, hogy jelenleg emiatt aggódnak leginkább a családi vállalkozások vezetői.