A legfrissebb statisztikák szerint egy átlag magyar céghez viszonyítva a családi vállalkozások 75 százaléka megbízhatóbb, 15 százaléka pedig kiemelkedő megbízhatósági szempontból.
Komoly problémát jelent a generációváltás kérdése a magyar vállalkozásoknál, hiszen a rendszerváltás óta még nem alakulhatott ki a hagyományokban gyökerező cégkultúra. Ha a családból több generáció is képviselteti magát a cégben, a szerepkörök átadása sokat egyszerűsödhet.
A családi vállalkozások mintegy 60 százaléka olyan vállalkozás, ahol kizárólag a család tagjaiból áll a tulajdonosok és cégjegyzésre jogosultak köre. Közel 1 800 családi vállalkozás éri el ma az 1 milliárd forintos éves árbevételt, tehát ma már a gazdasági erejüket sem lehet figyelmen kívül hagyni a családi cégeknek.
Ágazati eloszlást vizsgálva a kereskedelem végzett az első helyen mintegy 24 ezer családi vállalkozással, ami részben a szektor nagyságrendjének is köszönhető. Arányaiban viszont a „tanácsadó” cégek kiemelkedőek, ahol a szektor cégeinek több mint 20 százaléka családi vállalkozásként működik.