A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 25-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.
Az idén a megkérdezettek 27 százaléka válaszolta azt, hogy valószínűleg vásárolni fog műszaki cikkeket az akció során.
A kutatás szerint a vásárlók még kevésbé az ünnepekre készülnek. A vásárlást tervezők 56 százaléka magának szeretne egy-egy műszaki cikket. A vásárlást valószínűsítők 53 százaléka 20 000 forint alatti vásárlást tart elképzelhetőnek.
Magyarországon elsőként az Extreme Digital hirdetett meg Black Friday-t 2014-ben, azóta azonban szinte minden nagyobb üzletlánc megszervezi a saját akciós napját november közepe és vége tájékán, de rengeteg kisebb online és hagyományos üzlet is készül akciókkal. A műszaki termékeket értékesítő webshop, az Extreme Digital, az előző évhez hasonlóan a nemzetközi dátumnál egy héttel korábban, idén november 18-án akár 50-70 százalékos árengedményt ad majd mintegy 1100 különböző termékre, másfél milliárd forint értékben. A cég az akciós napon mintegy 1,5 millió látogatóra számít.
A Fashion Days közép-európai divatportál idén csaknem 700 ezer divattermék leárazására készül, a tavalyi 250 ezer után. A portál 2015-ös Black Friday értékesítése 40 százalékkal haladta meg az előző évit, és a webshop forgalma tavaly kilencszer nagyobb volt az átlagosnál.
A karácsonyi szezonban megnő a bankkártyadatok lopási statisztikája
A Kaspersky Lab internetbiztonsági vállalat kutatása szerint a Black Friday-jel kezdődő karácsonyi szezonban 9 százalékkal megnő a felhasználók bankkártya adatainak ellopását célzó adathalász támadások száma is.