Az informatikai audit a magyar kkv-k digitális felkészültségét, az informatikai eszközökkel és szolgáltatásokkal való ellátottságát vizsgálta, több mint 1300 cégvezetőt kérdeztek meg.
A vállalkozások nem használják tudatosan a digitális eszközök kínálta lehetőségeket, gyakran csak egy-egy részterületre fókuszálnak, ezzel pedig jelentős digitális hátrányba kerülhetnek európai uniós versenytársaikkal szemben.
Céges weboldallal ugyan már a cégek 80 százaléka rendelkezik, ugyanakkor annak tartalmát eseti jelleggel változtatják, így nem ritka, hogy még havi rendszerességgel sem frissülnek az információk rajta. Valamilyen webes értékesítési megoldást csupán a válaszadók töredéke használ. Adatbázist nagyon kevesen építenek, elektronikus hírlevelet mindössze 20 százalékuk küld vevőinek.
Az MKIK döbbenetesen rossz eredménynek nevezte, hogy a magyar kkv-k kevesebb, mint egyharmada rendelkezik átgondolt adatvédelmi, biztonsági szabályzattal.
A vállalatok arra a kérdésre, hogy elsősorban milyen informatikai megoldást tartanának fontosnak a hatékonyság növelése és a munkafolyamatok optimalizálása érdekében, a legtöbb esetben valamilyen vállalatirányítási rendszert adtak válaszul. Jelenleg főként a pénzügy, számvitel, az értékesítés és a beszerzés, logisztika területén használnak vállalatirányítási (ERP) rendszereket, ritkán integráltan, a vállalkozás teljes működésére hangolva.