Jump to content

Munkaerőhiányra a kiszervezés lehet a megoldás

2017. 01. 27. 15:22



A jó munkaerőt megtalálni nem csak idő kérdése, de egyre drágább is. Sokszor a cégeknek kompromisszumot kell kötni, hogy egy jó szakembert alkalmaznak, vagy fejlesztésre költik a pénzt. Aki nem fejleszt, az viszont lemarad a versenytársaihoz képest. A kiszervezés erre jelenthet megoldást. Hogyan? Az RSM Hungary szakértője elárulta.

Egyre növekvő kihívást jelent a vállalatoknak, hogy a zsugorodó munkaerőpiac közepette képesek legyenek pénzügyi, számviteli és IT-erőforrásaikat biztosítani, miközben a munkabérek és juttatások folyamatos emelkedése kiélezi a cégek versenyét a tehetséges alkalmazottakért. Korábban a kkv-k házon belül oldották meg ezeket a feladatokat, azonban manapság ez egyre kevésbé működőképes. Az IT-területekre jellemző a trendek folymatos változása, a pénzügyi és a számviteli feladatok is egyre összetettebbek. Ahhoz, hogy az ezeken a területekn dolgozó munkavállalók hatékonyak és napra készek legyenek, a cégnek biztosítani kell a folyamatos továbbképzésüket, a megszerzett tudásuk frissen tartását. Azonban ez minde költséges, és nem biztos, hogy egy kisebb cég megbírkózik ekkora plusz teherrel.

De mit lehet tenni?

Erre az összetett problémára jelent megoldást az outsourcing, azaz a vállalatok egyes tevékenységeinek kiszervezése. Az outsourcing szolgáltatók jellemzően képesek a magasabban kvalifikált, tehetségesebb munkaerőt magukhoz szívni, így az igénybe vett szolgáltatás minőségemelkedést is eredményezhet.

A szolgáltató kiválasztásánal több szempontot is figyelembe kell vennünk. Tartsuk szem előtt, hogy az outsourcing tulajdonképpen közös utazás, egy olyan, akár hosszabb távú folyamat, amely kisebb vagy nagyobb mértékben, de érinteni fogja vállalatunk operatív folyamatait, és hatással lesz munkavállalóink életére is. Az üzleti folyamatok átszervezésének sikeressége a folyamatok megfelelő optimalizálásán múlik, így fontos, hogy partnerünk ne csak üzleti céljainkat tartsa szem előtt, hanem képes legyen a szükséges lépéseket a vállalati kultúra célkitűzéseivel összhangban, az ügyféllel folyamatosan konzultálva megtervezni.

Nem mindegy az sem, hogy mekkora szolgáltató céget választunk. Ha választott partnerünk túl specializált fókuszú, akkor lehetséges, hogy nincs rálátása a teljes piac meghatározó trendjeire, míg egy túl nagy, túl széles spektrumú vállalat lehet, hogy nem képes biztosítani azt a kiemelt figyelmet és mélyreható tudást, amit egy ilyen érzékenységű folyamat végrehajtása megkíván.

Egy jól kiválasztott outsourcing partner segíthet folyamataink optimalizálásában, szinten tartásában és folyamatos fejlesztésében azzal, hogy megosztja velünk naprakész tudással rendelkező, magasan képzett szakembereinek szakértelmét.

(Forrás: sikeresceg.hu; piacesprofit.hu; kép: FreeDigitalPhotos.net)