"Az Ügyfélkapun átmenetileg tapasztalható fennakadás a NAV informatikai rendszerétől független, az nem a NAV rendszerének meghibásodása miatt áll fenn.
Nem számít bele a határidőbe az a nap - a 451/2016. (XII. 19.) számú Kormányrendelet alapján – amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést. A NAV az eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe.
A Kormányzati Portál és az Ügyfélkapu átmeneti fennakadás miatt nem elérhető. Ezen időszak alatt a Kormányzati Portál, valamint az Ügyfélkapu alá tartozó honlapok és szolgáltatások nem lesznek elérhetőek. A karbantartás ideje alatt az EKÁER-ben elsődleges hozzáféréssel regisztrált felhasználók nem tudnak majd bejelentéseket tenni. Az üzletmenet folytonosság – szükség esetén – úgy biztosítható, ha az érintett felhasználók tekintetében másodlagos felhasználók létrehozásáról gondoskodnak."
NAV közlemény az üzemzavar miatt
A mai napon az Ügyfélkapun átmeneti fennakadás volt tapasztalható, pedig a cégeknek, köztük az egyéni vállalkozásoknak is ma éjfélig kell leadniuk a havi áfabevallásukat. Az alábbi tájékoztatás olvasható a NAV honlapján.
(Forrás: sikeresceg.hu; mti.hu; nav.gov.hu; kép: pixabay.com)