2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az európai e-kereskedelem teljesítménye, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat.
Ma az e-kereskedelem a kiskereskedelmi forgalom 4 százalékát adja, de ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban, de a megváltozott vásárlási szokásoknak köszönhetően néhány éven belül komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre.
"Amelyik vállalkozás időben cselekszik, óriási lehetőséghez jut! Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor" – mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője hozzátéve: egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve egy – akár jelentős – szeletet kihasítani. Ezért gyakran elő is fordul, hogy a széles termékpalettával bíró megastore, illetve a piacvezető szerepre törő nemzetközi kereskedők külső tőkeforrásból egész országokat kebeleznek be azzal a céllal, hogy később értékesítsék majd a márkát. Néhány iparágban már történtek Magyarországot is érintő jelentős tranzakciók, melyek jól mutatják a piac bizalmát – fűzte hozzá.
És ahogyan a lengyel, szlovák és bolgár cégek nyitnak webáruházakat a hazai piacon, úgy egyre több, a magyar online piacon sikereket elért brand kezd külföldi terjeszkedésbe. Azonban a külföldi indulást alaposan meg kell tervezni, növekedési stratégiát kell építeni, gondosan kiválasztva a célországot és a szegmenst is, amelyben tevékenykedni szeretnénk.