Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk, és számtalan ügyet intézünk online. Felmérések szerint a napi több órányi internetezés negyven százalékát mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65 százalékát is erről az eszközről indítjuk el, ami mellett a hazai kkv-k sem mehetnek el szó nélkül. „A digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a kkv-szektornak, amivel egyelőre kevés cég él” – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közösen szervezett Google Digital Workshop eseményen.
„Ezt mutatja a Deloitte1 felmérése, amely szerint a cégek több mint felének (56%) honlapja sincs, további 29 százalék pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez. Összességében a kkv-k feléről mondható el, hogy digitálisan aktívak, tehát bőven van még hova fejlődni ezen a téren. Ezért rendeztük meg a Google Magyarországgal közösen a több állomásos Google Digital Workshop részét képző Digitális Üzleti Tippek eseménysorozatot, ahol hasznos információkkal és tanácsokkal láttuk el a digitális fejlődésre nyitott vállalkozásokat” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
Idei feladat: mobilbarát weboldal
Hazánkban tízből nyolc felnőtt internetező használ okostelefont, akik ma már folyamatosan online vannak. „Egy átlagos napon körülbelül 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunkhoz, és rosszul érezzük magunkat, ha két méternél távolabb van tőlünk az eszköz. A fejlődési irány tehát egyértelmű: ma már nem csak a magánéleti, hanem az üzleti teendőket, a pénzügyeket is el kell tudni intézni a mobilos eszköztár segítségével. Ezért azt javasoljuk a kkv-knak, hogy az éves projektek közé mindenképpen érdemes beiktatni a digitális fejlődést és a mobilbarát weboldal létrehozását is, hiszen ezek mind hozzájárulhatnak a stabil működéshez és a lendületes növekedéshez”– mondta el Kovács Viktor Zoltán.
A modern kor sorban állása az oldalbetöltés
Még mielőtt körvonalazódik a mobilra optimalizált weboldal dizájnja és felépítése, érdemes figyelembe venni a fogyasztók igényeit is. „A 21. század „sorban állása” az oldalbetöltés, és mint tudjuk, senki sem szeret sokáig várakozni. Egy nemrég készített felmérés szerint a mobilozók több mint fele (53%) elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be, míg minden második ember a 2 másodperces oldalbetöltést tartja elfogadhatónak” – hívta fel a figyelmet Égly Csaba, a Google közép-kelet-európai régiós üzleti fejlesztési tanácsadója.
„A gyorsaság mellett más szempontokat is érdemes figyelembe venni az online jelenlét kialakításakor. Nagyon fontos a kinézet és hogy az oldal könnyen navigálható legyen, ugyanis negatív felhasználói élmény esetén az emberek közel kétharmada (62%) kisebb valószínűséggel vásárol a cégnél a jövőben” – tette hozzá Égly Csaba.