Jump to content

Ha csak egy dologgal fejleszti vállalkozását idén, ez legyen az

2018. 01. 23. 17:05

A hazai kis-és középvállalkozások (kkv) csupán fele aktív digitálisan. Mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni. Az online jelenlét óriási lehetőségeket rejt a kkv-szektornak, ezért az idei teendők közé érdemes felvésni a digitális fejlődést és a mobilra optimalizált weboldal létrehozását is.

Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk, és számtalan ügyet intézünk online. Felmérések szerint a napi több órányi internetezés negyven százalékát mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65 százalékát is erről az eszközről indítjuk el, ami mellett a hazai kkv-k sem mehetnek el szó nélkül. „A digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a kkv-szektornak, amivel egyelőre kevés cég él” – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közösen szervezett Google Digital Workshop eseményen.

„Ezt mutatja a Deloitte1 felmérése, amely szerint a cégek több mint felének (56%) honlapja sincs, további 29 százalék pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez. Összességében a kkv-k feléről mondható el, hogy digitálisan aktívak, tehát bőven van még hova fejlődni ezen a téren. Ezért rendeztük meg a Google Magyarországgal közösen a több állomásos Google Digital Workshop részét képző Digitális Üzleti Tippek eseménysorozatot, ahol hasznos információkkal és tanácsokkal láttuk el a digitális fejlődésre nyitott vállalkozásokat” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Idei feladat: mobilbarát weboldal

Hazánkban tízből nyolc felnőtt internetező használ okostelefont, akik ma már folyamatosan online vannak. „Egy átlagos napon körülbelül 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunkhoz, és rosszul érezzük magunkat, ha két méternél távolabb van tőlünk az eszköz. A fejlődési irány tehát egyértelmű: ma már nem csak a magánéleti, hanem az üzleti teendőket, a pénzügyeket is el kell tudni intézni a mobilos eszköztár segítségével. Ezért azt javasoljuk a kkv-knak, hogy az éves projektek közé mindenképpen érdemes beiktatni a digitális fejlődést és a mobilbarát weboldal létrehozását is, hiszen ezek mind hozzájárulhatnak a stabil működéshez és a lendületes növekedéshez”– mondta el Kovács Viktor Zoltán.

A modern kor sorban állása az oldalbetöltés

Még mielőtt körvonalazódik a mobilra optimalizált weboldal dizájnja és felépítése, érdemes figyelembe venni a fogyasztók igényeit is. „A 21. század „sorban állása” az oldalbetöltés, és mint tudjuk, senki sem szeret sokáig várakozni. Egy nemrég készített felmérés szerint a mobilozók több mint fele (53%) elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be, míg minden második ember a 2 másodperces oldalbetöltést tartja elfogadhatónak” – hívta fel a figyelmet Égly Csaba, a Google közép-kelet-európai régiós üzleti fejlesztési tanácsadója.

„A gyorsaság mellett más szempontokat is érdemes figyelembe venni az online jelenlét kialakításakor. Nagyon fontos a kinézet és hogy az oldal könnyen navigálható legyen,  ugyanis negatív felhasználói élmény esetén az emberek közel kétharmada (62%) kisebb valószínűséggel vásárol a cégnél a jövőben” – tette hozzá Égly Csaba.

(Forrás: sikeresceg.hu, pr7/Fotó: pixabay.com)