Nem mindegy az sem, hogy hányan ülnek az autóban. Az egyedül utazók 62 százaléka válaszolta, hogy elsősorban aludna vagy pihenne, míg ha legalább két ember van a kocsiban, akkor ők 65 százalékban a szórakozást részesítenék előnyben.
A kínaiak a leglelkesebbek, a németek jóval óvatosabbak
A tanácsadók az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban készítették a felmérést. A válaszadók közül legjobban a kínaiak lelkesednek az önvezető autókért. Őket követik a japánok, akik viszont nem szeretnének túl mélyre nyúlni a pénztárcájukba e funkcióért cserébe. A jelenségnek az a magyarázata, hogy a japánok naponta átlagosan csak 44 percet töltenek a kocsiban, míg az összes megkérdezett átlaga napi 70 perc.
A németek a leginkább visszafogottak, ők tartanak a biztonsági kockázatoktól. Ám azok a németek, akiket érdekel a koncepció, a legnagyobb felárat lennének hajlandóak fizetni az önvezetésért. A válaszolók egyharmada akár 1500 eurót is adna a különleges lehetőségért.
A stuttgarti központú Horváth & Partners csoport – amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja – és a Fraunhofer Institute 2500 autóst kérdezett meg a vizsgált öt országban.