A megkérdezett IT- és telekommunikációs vezetők kiemelték, hogy a biztonság, a csalások és a csatornák növekvő számából eredő komplexitás jelentik számukra a legégetőbb problémát. Az új technológiák azonban – mint például a biometrikus rendszerek, a mesterséges intelligencia, blockchain technológia – lehetőséget jelenthetnek a biztonság és ellenőrzés fejlesztésére.
A nemzetközi felmérésben 2018 júniusában 277 döntéshozót kérdeztek meg az informatika, a telekommunikáció és a hálózat ágazatokban a kulcsfontosságú üzleti és hálózati tendenciákkal kapcsolatos kilátásokról, valamint azokról a megoldásokról, amelyek révén versenyképesek lehetnek a digitális világban. A válaszadók 66 százaléka olyan cégeket képviselt, amelyek világszerte legalább 11 helyen működnek, és 62 százalékuk menedzsmenttel rendelkezik különböző országokban.
A válaszadók a szoftveralapú nagykiterjedésű hálózatot (SD-WAN) is a vállalati hálózatok fejlődésének alapjául szolgáló kritikus technológiaként jelölték meg. Ennek ellenére Észak-Amerika hátrányban van más régiókkal összevetve a szoftveralapú hálózat (SDN) kiépítése terén (50% vs. 65-78%).
„Napjaink digitális gazdaságában a vállalatok egyre összetettebb működéssel és fokozott ügyfélelvárásokkal szembesülnek. Mindeközben fokozva a káoszt, gyakoribbak a biztonsági támadások és a kommunikációs túlterheltség is. Ezek a jelenségek a korábbinál még inkább kifinomultabb hálózatot követelnek” - nyilatkozta Doug Suriano, az Oracle Communications vezető alelnöke és ügyvezető igazgatója.
Nagyobb vállalati hálózatok, nagyobb problémák
A válaszadók 91 százaléka a három legfontosabb kihívás közé sorolta a biztonságot, különösen Ázsia és Latin-Amerika területén, ahol a mobilhasználat a legnépszerűbb. Emellett a válaszadók több mint egyharmada értékelte a biztonságot legfontosabb kihívásként hálózataik tervezésével, kiépítésével és kezelésével kapcsolatban. A mobileszközök egyre fokozottabb terjedése újradefiniálja a hálózat szélét, de a biztonság továbbra is égető problémát jelent. A válaszadók 76 százaléka egyetértett azzal, hogy új megoldásokra van szükség ahhoz, hogy fejleszteni tudják a teljes hálózatuk feletti ellenőrzést.
Ezzel párhuzamosan az AI-t és a gépi tanulást is kulcsfontosságú technológiákként határozták meg a szolgáltatásminőség és költséghatékonyság támogatása terén (30%-30%), míg a blockchain technológiát 27 százalék jelölte meg legfontosabb technológiaként a hálózati ellenőrzés fejlesztésére.
Egyre nagyobb a komplexitás
A felmérésben résztvevők 76 százaléka szerint vállalati hálózatuk szélessége és kiterjedése egyre inkább bővül. A hálózat felhasználói számára egyre több csatorna áll rendelkezésre. Míg a hangalapú kommunikáció és az e-mail jelentik az uralkodó kommunikációs csatornákat, addig a videó, a chat és az egyéb alkalmazáson belüli kommunikáció is egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert. Mindez befolyásolja a hálózat kiépítésének és kezelésének módját, valamint azt, hogy mi határozza meg a hálózat szélét.
Fókuszban a csalások elhárítása
A válaszadók legalább 83 százaléka gyakorlatilag valamennyi típusú hálózati és telekommunikációs csalást komoly problémaként azonosított, és több mint fele hivatkozott a személyazonossággal való visszaélésekre, mint kiemelt fontosságú kérdésre a valós idejű kommunikáció vonatkozásában. A megoldásoknak a jelenlegi és folyamatosan fejlődő fenyegetéseket figyelembe véve kell alkalmazkodniuk és változniuk, különös tekintettel a hálózati komplexitás bővülésére.
Az SD-WAN is kritikus fontosságú
A döntéshozók túlnyomó többsége (71%-a) egyetértett abban, hogy a szoftveralapú nagykiterjedésű hálózat (SD-WAN) is kritikus fontosságú a vállalati hálózatuk fejlődése szempontjából. Továbbá a 101 vagy ennél több helyszínen jelen lévő globális vállalatokat képviselők nagyobb hányada (88%-a) mondta ugyanezt. Az SD-WAN-t fontolgató nagy, globális cégek között a kiépítés kényelme és könnyedsége jelentette a fő ösztönző erőt a válaszadók 48 százaléka számára, amit a megbízhatóság (36%) és a forgalomra vonatkozó rugalmasság (34%) követett.