A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti a jogsértés megállapítását, de a két, többek között Youtube-kampányokkal és influencer-marketinggel foglalkozó cég együttműködési megállapodása alapján a GVH piacfelosztást feltételez, ami súlyos jogsértés. A vállalkozások között ráadásul olyan információcsere is megvalósulhat, amely kizárhatja, vagy jelentős mértékben csökkentheti a versenytársak egymástól független viselkedéséből fakadó bizonytalanságot, ami a piaci verseny alapvető mozgatórugója - írták.
A közlemény hangsúlyozza, hogy a hasonló együttműködési megállapodások nem feltétlenül károsak, hiszen eredményezhetnek költségmegtakarítást, jobb termékminőséget, szélesebb kínálatot, gyorsabb fejlődést is. A piacot viszont nem oszthatják fel, mert a verseny torzulása a lehetséges előnyöknél nagyobb hátrányt okozhat a fogyasztóknak - tették hozzá.
A Star Network és a 4KIDS Meseportál ügyében indult eljárás időtartama 6 hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb 6 hónappal hosszabbítható meg - közölte a GVH.