Az építésgazdaságért, infrastrukturális környezetért és fenntarthatóságért felelős államtitkár közölte, a kereskedelemnek, a vendéglátásnak és a turizmusnak kiemelt szerepe van a lakosság szemléletformálásában, hiszen az emberek ezzel a három ágazattal találkoznak a legtöbbször.
Boros Anita szerint ebben a nehéz időszakban is fontos, hogy Magyarország meg tudja mutatni: összefogással, kreatívan tud fellépni a hulladékcsökkentés érdekében.
Közölte, 2009-ben indult el az Európai Hulladékcsökkentési Hét, amelyhez Magyarország már évek óta csatlakozik. Az önkéntes rendezvénysorozat lényege, hogy a tagállamokban élő emberek, vállalkozások, civil szervezetek, önkormányzatok és közigazgatási szervek is csatlakozhatnak minden olyan programmal, akcióval, rendezvénnyel, amely felhívja a figyelmet a hulladékcsökkentés fontosságára.
Cseresnyés Péter, az ITM kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a kereskedelem nemzetgazdaságban betöltött súlyára hívta fel a figyelmet, és elmondta, hogy az ágazat éves forgalma meghaladja a 12 ezer milliárd forintot.
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint a koronavírus-járvány okozta válság új lendületet ad a turizmus zöld és digitális átalakulásának, valamint lehetőséget kínál arra is, hogy ellenállóbbá tegyék az ágazatot.
Közölte, a turizmus teljes spektrumában, így a szálláshelyeken és a vendéglátásban is szemléletváltásra van szükség a környezettudatosság erősítése érdekében.
Az MTÜ a jövőben is segíti a felelősen gondolkodó turisztikai szolgáltatókat a környezetbarát intézkedések bevezetésével, ezért az Európai Hulladékcsökkentési Héten - november 21-29. között - 100 millió forintos pályázatot hirdetnek a magyarországi kistermelők támogatására - mondta Guller Zoltán.
Hozzátette, a turizmust a koronavírus-járvány világszerte súlyosan érintette, többek között a határok lezárása miatt. Magyarországon is "a külföldi turisták száma szinte a nullához konvergál", így a belföldi turizmusé lett a főszerep.
Ugyanakkor jelezte, a belföldi turizmus nyáron a vártnál sokkal jobban teljesített, szeptemberben pedig nagyjából annyian utaztak belföldön, mint tavaly.
Guller Zoltán pozitívumként értékelte, hogy a koronavírusos időszakban a magyar termékek felértékelődtek, hiszen a magyarok számára is fontos, hogy hazai termelőktől vásároljanak, hazai vállalkozásokat támogassanak.