Az ID.4 CROZZ, valamint az ID.4 X elektromos városi terepjárókat kedden mutatták be a dél-kínai Sencsenben. Előbbit a wolfsburgi székhelyű autógyártó FAW-Volkswagen, míg utóbbit a SAIC-Volkwagen nevű vállalkozása gyártja.
Stephan Wöllenstein, a Volkswagen csoport kínai ágazatának vezérigazgatója az eseménnyel egybekötött sajtótájékoztatón elmondta: 2023-ig az ID-család nyolc különböző modelljének bevezetését tervezik. Az autógyártó reményei szerint ezekkel a modellekkel a Volkswagen az új energiával működő gépjárművek legkedveltebb márkájává válhat Kínában.
A két ID.4 modell jelenleg előrendelhető, árukról pedig annyit árultak el, hogy a levonások után 250 ezer jüan (11,7 millió forint) alatt lesz. A vetélytárs Tesla Model 3-as típusú járművének alapverziója jelenleg 249 900 jüanba kerül.
A gyártó beszámolója szerint az ID.4-es, MEB platformra épülő modellek maximális hatótávolsága meghaladja az 550 kilométert.
A Volkswagen szeptember végén jelentette be, hogy kínai partnereivel együtt csaknem 15 milliárd eurós beruházást fog végrehajtani az elkövetkező négy évben az elektromos autók piacán. A cég emellett már elindított egy 33 milliárd eurós befektetést az elektromos autók globális fejlesztésére. Az elektromos autókra való átállás és digitalizáció jegyében pedig a Volkswagen 2025-ig összesen 15 különböző, új energiával működő modellt kíván gyártani Kínában, így kínai portfóliójának 35 százalékát tennék ki a teljes mértékben elektromos járművek.
Kína a világ legnagyobb piacának számít mind az elektromos járművek, mind a személyautók kereskedelme szempontjából. A kínai kormányzat pedig a légszennyezettség enyhítésére azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re az autóeladások negyedét tegyék ki az elektromos járművek, amelyek jelenleg csupán az új autók forgalmának mintegy 5 százalékát adják.