A kiskereskedelmi óriás és a General Motors többségi tulajdonában álló, az önvezető technológiában utazó cég együttműködésének kezdete több hónapra nyúlik vissza. A két vállalat tavaly novemberben jelentette be a közös munkát, ennek keretében az arizonai Scottsdale-ben fogják tesztelni a Cruise elektromos önvezető járműveit, melyekkel a kiszállítást végeznék.
A Walmart 2040-re a zéró kibocsátást tűzte ki célul, ezért is fordultak a partnercég elektromos flottája felé, mely nagyrészt teljes mértékben elektromos meghajtású Chevy Bolt járművekből áll.
A járvány felpörgette a piacot
A kiszállítási üzletág korábban soha nem látott mértékű növekedést produkált, hiszen a pandémia jelentősen megnövelte a kényszerűségből otthon töltött idő mennyiségét, és a biztonságos, érintésmentes vásárlásra is kézenfekvő válasz az e-kereskedelem. A Walmart 2020 áprilisában indította azt a szolgáltatását, melynek keretében vállalta, hogy a megrendelt áru két órán belül a címzetthez ér. Ehhez kapcsolódva több más céghez hasonlóan a drónos szállítást is tesztelték, de az USA-ban a technológiai és szabályozási változások lassították a fejlesztéseket.
A versenytárs Amazon tavaly vette meg a Zoox önvezetőautós céget, és ezzel egyidejűleg bevásárolta magát a hasonló profilú Aurorába is. Az online kereskedelmi gigacég ezen kívül tesztelte a járdán közlekedő, kisméretű csomagszállító robotokat is. Olyan fotók is előkerültek, ahol az Embark autonóm kamionos startup „vezetőfülkéje” egy Amazon-kamiont húz az autópályán.
Kemény diónak bizonyult
Úgy tűnik, a sofőr nélküli járművek fejlesztése nehezebbnek bizonyul, mint ahogy azt az innovatív fejlesztőcégek korábban gondolták. Többen közülük hosszabb határidőkkel számolnak, mások pedig az önvezető kamionok felé fordultak. A technológia alkalmazása általában lényegesen egyszerűbb az autópályákon, mint a kisebb utakon. A Walmart azt állítja, a Cruise-zal való együttműködés nem érinti a hosszabb utak megtételére képes teherszállító flottájukat.
Az iparágban működő cégek most azt vizsgálják, hogyan teheti számukra az autonóm szállítás gyorsabbá és olcsóbbá a kiszállítást, hiszen az alkalmazásukban álló több ezer sofőr több mint 1,1 milliárd kilométert tesz meg egy évben.
Az árbevétele alapján a világ legnagyobbjának számító vállalatnak a Gatik robotautós céggel együtt már jelenleg is két tesztje fut: az egyik Louisiana észak-nyugati részen, a másik Arkansasban. A Gatik a szállítmányozásban elsősorban az úgynevezett middle-mile ágazatra, vagyis az országon belüli, a nagyobb elosztók és a helyi boltok, raktárak közötti hosszú utakra fókuszál - írja az iotzona.hu.