Jump to content

A digitalizáció társadalmi igénnyé kezd válni?

2021. 05. 06. 14:20

A társadalmi igények és a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kettőse határozta meg a K&H elmúlt évi társadalmi felelősségvállalási tevékenységét, aminek köszönhetően hatékony eszközöket tudott nyújtani a vírusjárvány megelőzése és kezelése érdekében. Az új eszközök bevezetésével olyan innovatív megoldások váltak a pénzügyi szolgáltatások részévé, amelyek használata hosszú távon beépül a mindennapi ügyintézésbe.

A tavalyi év semmihez sem fogható év volt, aminek társadalmi szerepvállalását így összegezte David Moucheron, a K&H vezérigazgatója: „2020 még inkább megerősítette elkötelezettségünket, hogy vezető pénzintézetként felelősek vagyunk a társadalomért és a környezetért, amiben dolgozunk és élünk. Ennek a szemléletnek a hatékony, a társadalom számára valós értéket teremtő megvalósításához azonban két dolgot mindenképpen szem előtt kell tartanunk. Egyrészt mindig az aktuális társadalmi igényekre kell reagálnunk, másrészt a lehető legjobban ki kell használnunk a technológiai fejlődés és innováció nyújtotta lehetőségeket. Az elmúlt évben ezért kiemelten a vírusjárvány terjedésének megelőzésére fókuszáltunk, mégpedig úgy, hogy ösztönöztük a digitális szolgáltatások minél szélesebb körű használatát, és több mint 50 millió forint értékben segítettük a hazai egészségügyet a járvány elleni küzdelemben. Emellett szolidaritást vállaltunk ügyfeleink felé a gazdasági válság idején, többek között azzal, hogy a pandémia kezdetekor időszakosan teljesítettnek tekintettük a számlacsomag kedvezmény feltételeit, amivel több mint 400 ezer lakossági ügyfél számlavezetési kiadásai csökkentek, illetve a szerződési feltételektől pozitívan eltérve térítettük a biztosítási károkat.”

Fenntartható pénzügyek

Habár hazai és nemzetközi szinten egyaránt növekvő tendenciát mutat a mindennapi pénzügyek minél egyszerűbb, digitális eszközökkel történő megvalósítása, a vírushelyzet évekkel felgyorsította a biztonságos és innovatív banki megoldások alkalmazását. A K&H Banknak 2020-ban 570 ezer digitálisan aktív ügyfele volt, ami a teljes ügyfélkör 82%-át jelentette. Pénzintézeti tevékenységen túl a K&H elkötelezett a környezetre gyakorolt káros hatások korlátozásában és a klímasemlegesség irányába. 2020-ig 53%-kal csökkentette az egy főre jutó széndioxid-kibocsátást a 2015-ös értékekhez képest. A saját fenntartható működésén túl pedig az ügyfelek és a munkatársak felé is ösztönzi a pozitív, környezettudatos szemléletmód megvalósítását, többek között a kollégák és az üzleti partnerek érzékenyítésén, a felelős befektetési lehetőségek biztosításán és a felelős hitelezési politika kidolgozása és bevezetése révén.

Társadalmi szerepvállalás digitálisan

A kiemelt társadalmi felelősségvállalási területeken, azaz a környezetvédelem, az egészségügy, a pénzügyi oktatás és a vállalkozásösztönzés támogatása terén indított kezdeményezések is alkalmazkodtak a megváltozott körülményekhez. Így például a K&H Vigyázz, kész, pénz pénzügyi vetélkedő középdöntője és döntője már egy teljesen új, online platformon került megrendezésre. A közös sportélményre vágyók a megváltozott helyzetre tekintettel virtuális formában vehettek részt a K&H mozdulj! félmaraton és futófesztiválon, az e-sport tehetségek pedig a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságon, a K&H e-kupa FIFA’21 versenyen és a K&H Junior Rocket League Kupán mérhették össze tudásukat és teljesítményüket. A K&H e-dukáció program a digitalizáció világában segített eligazodni olyan gyakorlati ismeretekkel, mint az adathalász kísérletek felismerése, a helyes jelszóhasználat vagy a vírusvédelem.

(Forrás: sikeresceg.co.hu, K&H/Fotó: pixabay.com)