Jump to content

Cofidis: fellendítette az online szolgáltatásokat a járvány

2021. 08. 03. 13:21

Belföldön is fellendítette a járvány az online szolgáltatásokat, amelyek várhatóan később is népszerűek maradnak - közölte a Cofidis kedden az MTI-vel.

A hitelintézet felmérése szerint a magyarok 40 százaléka próbált ki új online szolgáltatást az elmúlt évben, és csaknem a háromnegyedük elégedett volt. A digitális megoldások a pénzügyekben is előretörtek, hiszen az ügyfelek jelentős része a járvány alatt próbálta ki először a videótelefonos ügyintézést, az online bankszámlanyitást vagy hitelfelvételt. Az internetbank használatával 70 százalék próbálkozott legalább egyszer a járvány alatt - írták.

A Cofidis adataiból kiderül, hogy az új online szolgáltatást használók háromnegyede később is fog ilyen megoldásokat alkalmazni. A pénzügyek intézésénél 23 százalékról 36 százalékra nőtt azok aránya, akik nem személyes megoldásokat választottak.

A közlemény szerint a digitális átállás a háztartások kiadásait is átrendezte: 26 százalék vásárolt olyan eszközt, amely az otthoni munkavégzést támogatja, elsősorban új mobiltelefont, lapotpot, vagy nagyobb internetcsomagot. Az informatikai cikkek a legnépszerűbbek az áruhiteleken belül is. A hitelfelvételi hajlandóság a teljes hitelpiacon elérte a járvány előtti szintet, a legtöbben lakást vennének vagy újítanának meg - tették hozzá.

A Cofidis Hitel Monitor kutatása 500 fős mintán online adatfelvétellel készült júliusban. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.

(Forrás: sikeresceg.co.hu, MTI/Fotó: pixabay.com)