A Magyar Divat & Design Ügynökség 2019-ben horizontális egyeztetések, szakmai párbeszédek, valamint hazai és nemzetközi bevált gyakorlatok gyűjtését követően olyan mentorprogramot dolgozott ki, amely szakmai segítséget nyújt a tehetséges magyar designerek számára. A design START mentorprogram kifejezetten azokat a feltörekvő formatervezőket célozza, akik hazai stabilitásuk megteremtéséhez igényelnek segítséget, de a nemzetközi perspektíva is szerepel hosszútávú célkitűzéseik között - közölte az MTI-vel hétfőn az MDDÜ.
Tájékoztatásuk szerint az idén negyedik alkalommal megvalósult mentorprogramban hat márka - Anett Safran, Balázs Botos Design, Kata Font Home, Norna, itthon. és Vivoid - vett részt, amelyek esetében kivétel nélkül megfigyelhető az eredetiség és a fejlődési potenciál.
Sáfrán Anett olyan porcelán használati tárgyakat, dekorációs elemeket készít, melyek a taktilitást, azaz a tapintást és az élményszerű tapasztalást helyezik fókuszba. A Balázs Botos Design fő profilként szintén porcelán alapanyagból, ékszerek és lakberendezési tárgyak tervezésével, kivitelezésével foglalkozik.
A Norna tervezői olyan kültéri bútorokat alkotnak, amelyek formaviláguknak és színhasználatuknak köszönhetően nemcsak a természet szerves részei lehetnek, hanem bármely otthon meghatározó szereplőivé is válhatnak. A Kata Font Home márka a hétköznapi tárgyak, kisbútorok művészi újragondolásából született, a minimalista esztétika tervezési elveit követve.
Az itthon. tervezői kis szériás, természetes anyagokból készülő otthoni kiegészítőket alkotnak a Vajdaság kisipari hagyományira támaszkodva. A Vivoid márka moduláris technikával képzett textilstruktúrák felhasználásával készített akusztikai falburkolatokat, faliszőnyegeket, falpaneleket és designelemeket kínál - szól a mentorprogram résztvevőiről a közlemény.
"Negyedik alkalommal segítettük a feltörekvő bútor-és formatervezőket a hazai építkezésben, elsősorban az üzleti ismeretek átadásával és gyakorlatban elsajátítható vállalkozásfejlesztési irányokkal. A design START egy kiforrott mentorprogrammá fejlődött, amit a mentorált formatervezők pozitív visszajelzései is megerősítenek számunkra. Mindez azt mutatja, hogy a szakmai támogatásunk, az elméleti és a gyakorlati tapasztalatok ötvözése, valamint a magyar designerek egyedülálló kreativitása mérhető eredményekre váltható a piacon" - idézi a közlemény Forintos-Szűcs Anitát, az MDDÜ vezérigazgató-helyettesét.
A mentorprogram első lépcsőjének keretében a kiválasztott márkák szakmai workshopon és személyes beszélgetéseken vettek részt. Olyan, a vállalkozásfejlesztéshez nélkülözhetetlen témákban bővíthették ismereteiket, mint az üzleti tervezés, a marketing, a márkaépítés, a PR és egyéb kommunikációs eszközök, a digitális technológiák és a finanszírozás.
A design START második szakaszában a mentoráltak az általuk választott, prominens hazai gyártónál vagy tervezőnél tölthették el kéthetes szakmai gyakorlatukat, mely során fejlesztési céljaikhoz és vállalkozásuk sajátosságaihoz igazodva segítették őket a fogadó gyártók/tervezők a vállalkozásvezetés különböző területeire vonatkozó praktikus gyakorlati tudás, valamint gyártási fortélyok átadásával.
A mentorprogram zárásaként a résztvevők külföldi tanulmányúton vettek részt a hollandiai Eindhovenben, ahol Észak-Európa egyik legnagyobb designeseményére, a Dutch Design Weekre is ellátogattak.
Az október 24. és 27. között megvalósult utazás keretében több, nemzetközileg elismert stúdiót is felkerestek a mentoráltak: többek között a holland dizájn egyik legkiválóbb nevével, a Kiki and Joost tervezőpáros alkotásaival is megismerkedtek, Amszterdamban pedig az eklektikus, lázadó és kifinomult stílusáról ismert Moooi stúdiót is felfedezték - idézi fel a közlemény.
A negyedik design START mentorprogramban résztvevő tervezők visszajelzései alapján a szakmai workshopokon kapott elméleti tudás és gyakorlati feladatok segítették új szemszögből láttatni velük saját márkájukat, vállalkozásukat - közölte az MDDÜ.