Honlapra azért van szükséged, mert ezzel a lehető legszélesebbre tárod az értékesítési csatornáidat. Egyrészt azáltal, hogy a keresők segítségével bárki a cégedre találhat, aki a tiedhez hasonló termékeket, szolgáltatásokat keres. Másrészt pedig azzal, hogy így a marketing elemei közé az online eszközöket is beépítheted. Utóbbiak pedig a leginkább költséghatékony megoldások, hiszen alacsony befektetéssel - például az okostelefonokon keresztül - rengeteg lehetséges vásárlót elérhetsz. Arról nem is beszélve, hogyha webshopot is üzemeltetsz a honlapon.
Manapság egyre több cég próbálja megúszni a saját honlap készítését úgy, hogy a vállalkozása számára csak egy ingyenes Facebook profilt hoz létre, és a közösségi médiában próbál kampányolni. Ezzel csak a legkisebb probléma az, hogy így a Facebookot nem használók azonnal kiesnek a lehetséges érdeklődők közül. Sokkal nagyobb gondot jelent viszont, hogy ezáltal a cég nem képes keresőoptimalizálásra, vagyis az online keresések esetében a vállalkozásod neve valószínűleg nem a találatok első oldalán jelenik majd meg. Ami pedig ennél hátrébb van a keresőben, a legtöbb esetben elveszettnek tekinthető. A Facebook további problémája, hogy a profilba nem helyezheted el a termékeidről szóló információkat az igényeidre szabottan.
Amire egy saját weboldalnál figyelned kell, az az, hogy az oda tévedő lehetséges vásárlók általában nem a cégedre, hanem az általad árult termékekre, szolgáltatásokra kíváncsiak. Így akkor csinálod jól, ha magadról minél kevesebbet, az eladni kívánt dolgokról pedig a lehető legtöbb részletet osztod meg.
Fotó: freedigitalphotos.net