Csak a problémás dolgozókkal foglalkoznak a vezetők
Olyan ez, mint a gyerekekkel: ha a problémás gyerekkel foglalkoznak többet a szülők, akkor a „jó gyerek" okkal úgy érezheti, hogy őt elhanyagolják. Szánj rendszeresen időt a legjobban teljesítő alkalmazottaidra is! Ha nem kapnak pozitív visszajelzést, könnyen úgy érezhetik, hogy nem teljesítenek elég jól, nincsenek megelégedve velük a vezetők, és új munkahely után nézhetnek. Kérdezd meg, hogy van-e bármilyen észrevételük, problémájuk, ötletük.
Nincs fejlődési lehetőség
Mindenkinek szüksége van elérendő célokra és kihívásokra. Ha ez nincs meg, az alkalmazottad elveszítheti az érdeklődését, megelégeli a helyzetet, és előbb vagy utóbb olyan munkahelyet keres, ahol van lehetősége fejlődni, és fentebb lépni. Tűzzetek ki az alkalmazottaddal közösen célokat, rendszeresen kövesd az előmenetelét, és ha jól halad, időnként jutalmazd meg.
Csoportosítsd át a munkatársakat!
Természetesen olyan munkahelyet létrehozni, ahol mindenki megérti, és feltétel nélkül elfogadja a másikat, nagyon nehéz. De törekedni kell arra, hogy minél jobb képességű embereket alkalmazzunk, akik építően hatnak egymásra, és nem húzzák vissza őket, vagy ami még rosszabb, bomlasztják az egységet. Hozz létre olyan munkacsoportokat, amelyek egy-egy fontos feladat megoldására jönnek létre, és csoportosítsd oda a kiemelkedő képességekkel rendelkező munkatársakat.
Differenciált jutalmazás
A jutalom célja, hogy motiválja és ösztönözze az alkalmazottakat. Ha mindenki ugyanakkora jutalmat kap, joggal gondolhatja bárki azt, hogy teljesen mindegy, mennyit és milyen erőbedobással dolgozik, úgyis megkapja azt a fizetést, ami mindenkinek jár. Jutalmazz differenciáltan és igazságosan!
Ne terheld túl a jól teljesítő alkalmazottaidat!
Csak azért, mert tudod, hogy egy feladatot jóval gyorsabban és alaposabban végezne el egy jól teljesítő munkatársad, ne terhelj rá mindent! Azokat a feladatokat add neki, amelyek a képességeihez illenek, vagyis csak a valóban fontosakat szánd neki, a kevésbé nehezet pedig bátran add másoknak. Ne kíméld a kevésbé jól teljesítő alkalmazottakat azért, mert nem akarnak vagy nem tudnak olyan gyorsan és hatékonyan dolgozni, mint mások!
Fotó: FreeDigitalPhotos